Automaat horloge geschikt voor dragen tijdens tennis?

Hallo,
Ik wou graag binnenkort mijn eerste automaat horloge aanschaffen. Echter ik tennis ook graag en doe ook vaak aan hardlopen, zijn er bepaalde automaat horloges die je kunt dragen tijdens tennis en hardlopen? Ik ben linkshandig en draag het horloge om mijn rechterpols, als ik tennis komen de klappen vooral op mijn linkerpols en niet op mijn rechter. Ik zie nadal ook altijd tennissen met zijn Richard Mille, en Wawrinka met zijn audemars Piguet. Zijn deze automaten bestand tegen de normale bewegingen, valpartijen niet inbegrepen? En wat zijn redelijke merken voor automaten, ik heb nu Seiko, Tissot en Rado. Budget is ong 1500, een honderdje meer of minder maakt niet uit. Ik zag op chrone24.nl dat je voor 1300 ook aardige Rado automaten kan kopen, alleen weet niet of je deze om kan doen tijdens bepaalde sporten en of chrono24.nl een goede betrouwbare site is die originele verkoopt en geen neppers. Weet iemand hier iets van af, of moet ik toch echt bij de quarts horloges zijn als je wil sporten met horloge om?

3 likes

SKX

Chrono is een bemiddelingssite. Trusted checkout is altijd safe.

Als je op je pols valt met een horloge om, breek je je radius. Ik zou niet gaan sporten met een horloge om.

1 like

Ik tennis meestal met mijn Seiko Sea Urchin… Werkt nog steeds goed.

Sport echt nooit met een horloge, dat zet druk op je polsgewricht (huid zet uit onder druk/warmte), wat kan leiden tot de meest rare blessures. Idd zoals vallen en niet goed kunnen afwikkelen van je hand/pols

Met hardlopen trouwens ook gewoon een horloge om, vaak ook weer Seiko SU. Blijft uiteindelijk mijn beatertje

En bijvoorbeld Tissot automaten of Rado automaten iemand daar ervaring mee?

En tijdens het hardlopen geen problemen, geen last van de pols of blessures?

Ik doe met mijn Glycine Combat Sub alles. De ETA 2824 is gewoon een erg solide en betrouwbaar uurwerk. Of deze tegen tennissen kan weet ik niet maar ik ga ervan uit dat dit geen probleem is.

1 like

Nee, geen problemen mee.

Ik tennis maar dan alleen met een oude kleine Casio.
Ga geen horloge van €1500 riskeren op de tennisbaan!

Ik zou gewoon een tof horloge kopen en een g-shock of iets dergelijks voor tijdens alle risico activiteiten! :see_no_evil:

Het slaan zelf zou een Seiko of Rolex best lang moeten kunnen weerstaan. Een gecompliceerd werkje wordt al riskanter. Het kan best lang goed gaan, maar bv vallen of een voltreffer op je horloge kan vervelende gevolgen hebben. Koop toch gewoon een nette square G Shock voor die 2% van de tijd dat je verhoogd risico loopt. Niet duur, blijft heel en comfortabel licht.
“Vroeger deden we ook alles met mechanische horloges” hoor ik iemand zeggen? Die horloges gingen gewoon af, in de sporttas. Waar niets uit gestolen werd trouwens.

3 likes

Ok bedankt,
Alleen omdat ik tennis met mijn linkerarm en het horloge draag om mijn rechterpols zou er toch nauwelijks wat mee moeten kunnen gebeuren, naast valpartijen uiteraard. Want de klappen komen op mijn linkerarm, ik sla een enkelhandige backhand dus ook dan komt de klap op mijn linkerarm, mijn rechterarm zwaait naar achteren voor stabiliteit maar er komen niet echt schokken op ofzo lijkt me.

True, dat kan prima.

Wat ik niet snap waarom er juist een automaat om de pols moet tijdens het tennissen, doe hem af of draag een goedkoop quartz horloge. :grinning:

3 likes

Of gewoon niet sporten :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Het horloge van Nadal is letterlijk en figuurlijk van een ander kaliber dan meeste van ons zich kunnen veroorloven.

2 likes

Ik ben zelf bijzonder voorzichtig met horloges, maar op zich zou de combinatie tennis en horloge dragen ook voor een automaat echt geen probleem mogen zijn.

Als je linkshandig speelt kun je best nog een aantal dubbelhandige slagen hebben, of eens vallen.

Idealiter draag je geen horloge bij tennis. Of golf. Of …

De onzin dat een Rolex of Seiko ertegen zou kunnen is niet te begrijpen. We praten simpel over natuurkunde. Bij slaan, raken etc. heb je gigantische versnellingen en vertragingen. Assen zijn flinterdun, jewels kunnen niet alles hebben etcetera. Gewoon NIET DOEN! Het is niet goed voor mechanische dingen om aan dergelijke krachten te worden onderworpen. Ongeacht het merk.

Bij gecompliceerde horloges en ultrathins is het risico op ellende nog groter, omdat daarin alles nog fijner is uitgevoerd danwel er veel extra onderdelen in zitten die kapot kunnen.

Als je per se een horloge wilt dragen, pak dan een lichte digitale Casio ofzo. Kan weinig aan kapot en het geeft minder kans op blessures bij jezelf.

3 likes

Ik zou het gewoon niet doen. Wordt terecht door de meeste kenners en horlogemakers sterk afgeraden; dat is niet voor niets. Er kan veel mis gaan, zoals b.v. schade aan de balansas. Wanneer je het risico niet neemt kan er ook niets gebeuren. :slightly_smiling_face:

Quartz horloge- G Shock b.v.- gebruiken of gewoon het horloge even afdoen. :sunglasses:

Speel je ook veel dubbels?
Dan doe ik mijn horloge meestal af, dan raak je elkaar soms wel eens tijdens zo’n “heb-ik-hem-nog of pak-jij-die-bal” momentje…
eigenlijk speel ik alleen met een plastic sporthorloge om, of anders een casio.