Automaat horloge geschikt voor dragen tijdens tennis?

Ik zou het proberen. Lug to lug en vorm van kast en bodem kunnen veel verschil maken.
Een 39 mm is - mits de lug en kastvorm goed is - meestal ideaal voor mijn pols. Die heb ik nog nooit gemeten. Ik kijk hoe iets valt.

En als jullie een luxe automaat kopen, nemen jullie dan gewoon het showmodel die de juwelier in de vitrine heeft staan of echt een nieuw uit de doos?

Ligt eraan. Wat is de voorraad? Kan de juwelier iets aan de prijs doen met een showmodel? Is ie echt in perfecte staat.

Maar het valt mij op dat bijvoorbeeld sommige juweliers dealer zijn van Longines maar dan zie op de site niet alle modellen staan, terwijl ik die op de site van Longines wel zie, kan zon juwelier die modellen wel bestellen? Of zit ik vast aan de modellen die de juwelier op de site heeft staan?

Voor zover ik weet kan een Nederlandse AD aan alle in NL geleverde modellen komen van het merk waarvan hij dealer is. Mits het betreffende model nog geproduceerd wordt of in ieder geval nog bij de distributeur op voorraad is. Sites van juweliers zijn zelden volledig en een dealer heeft meestal niet alle modellen in iedere variant op voorraad.

Oke bedankt,
Ik heb een mooi model op het oog,
deze is er echter in een 40mm en een 42 mm variant, nu zag ik dat veel juweliers de 40mm variant wel op voorraad hebben maar de 42 mm niet. Het is moeilijk te vergelijken als je ze niet beide kan proberen, maar stel dat een juwelier speciaal de 42mm bestelt en dan kom je erachter dat je de 40mm toch mooier vindt is het allemaal voor niks.

Held, fan van Midas Dekker ???

Dit:

Maar ook: heeft het horloge een draaibare bezel of niet. Een 42mm duiker met jouw polsmaat zou best goed kunnen uitpakken, een dresswatch met die maat in mijn ogen niet.

Volgens mij heeft Longines geen duikers van 42mm. Welk model heb je op het oog?

Precies wat Hieronimus zegt. Mijn 42.5 mm SMP is goed draagbaar voor me, mijn FC dresser van 40 mm is eigenlijk te groot.

Hoi,
Deze heb ik op het oog,
Hij is er in 3 uitvoeringen, 38mm, 40 en 42mm, Ik denk zelf dat 38mm miscchien wat te klein is maar je weet niet hoe ze er in het echt uitzien, ik ben 19, heb niet belachelijk grote handen, en de breedte van mijn rechterpols is met een rolmaat grof gemeten ong 55mm breed maar weet niet precies of ik op de juiste plek heb gemeten, als ik hoger op mijn pols is het 60mm.

Polsomvang wordt gemeten door de hele omtrek op te meten waar je je horloge draagt. Ik denk gemiddeld dat de meesten 17-18 cm hebben. Bij een gemiddelde omvang is vaak 40mm een mooie maat, maar kan van model tot model uitmaken.

De foto van de Longines die je plaatst laat zien dat er een redelijk bescheiden bezel rnd het glas zit. Vaak oogt een horloge daardoor groter. Dus mogelijk is 38mm voor dit model dé juiste maat voor jou.

De omtrek van mijn pols is ongeveer 17.5cm. Ook grof gemeten met een rolmaat. Dus u zegt dat 38mm wel eens de goede maat zou kunnen zijn voor dit Longines horloge.

De omtrek van mijn pols is ongeveer 17.5cm. Ook grof gemeten met een rolmaat. Dus u zegt dat 38mm wel eens de goede maat zou kunnen zijn voor dit Longines horloge.

Dat zou ik denken. Uiteindelijk is the proof in the eating of the pudding, dus zou ik zowel de 38 als 40 variant passen, mocht je in de gelegenheid zijn.

Ik weet niet of je toevallig in de buurt van Culemburg woont, anders zou je eens contact op kunnen nemen met Bouman Onlne
Die hebben zowel een fysieke winkel als een webshop. Longines dealer, zeer hulpvaardig.

The proof of the pudding is in the eating :wink:

1 like

Bedankt,
Ik zal er binnenkort eens contact mee opnemen

Da mag ook :slight_smile:
‘t is al laat voor iemand die er om half 6 uit mocht.

Ik moet er iedere dag om 05:00 uit😔

1 like

En dan eet jij altijd pudding?
:joy::joy:

Nee 2 dubbele espresso’s

1 like