Automaat horloge geschikt voor dragen tijdens tennis?

Draag mijn Seamaster 24x7, maar voor sporten gaat de oude vertrouwde TomTom om, is nog nuttig ook met GPS en hartslag.

1 like

Gezellig en vermakelijke discussie weer.

Je kan je er maar druk om maken :slight_smile:
Ik blijf lekker tennissen met mijn Sea Urchin met 7S36…
Ik beloof dat ik niet zal zeuren als hij stuk gaat.

Proost ende Salut

2 likes

Offer mijn vriendin wel op om hem te dragen onderweg naar Mars :grin::grin::grin:

1 like

Kijk tennis en voetbal met automaat, geen enkel probleem :innocent:

5 likes

Als ik een paar miljoen aan prijzengeld zou aftikken, zou ik me weinig zorgen maken over een gesneuvelde tiktak .
Zelfs al zou die 50-100k kosten.
Dus wat een dure balletjesslager draagt is irrelevant

1 like

Die van Nadal kost zo’n 750.000€, nog ietjes meer dus…
maar dat zal ie echt niet zelf er voor hebben betaald, allemaal sponsoring…

Misschien denkt ie dan…toch wel jammer maar pech gehad lol

1 like

Hij kijkt er zelfs nooit op, wijkt af van zijn dwangmatige routines. :rofl:

1 like

Haha inderdaad. Maar hij moet wel binnen die 25 seconden blijven. anders krijgt hij een tijdswaarschuwing.

Hopelijk verlagen ze die tijd niet, anders moet ie misschien nog een Van Goghje doen.:grin:

nooit doen zelfs golfers zie je niet met horloges

Ik ben bang dat je ongelijk hebt. Of Tiger Woods dit horloge ook in zijn vrije tijd draagt of uitsluitend omdat zijn sponsor dit graag wil weet ik niet maar deze serie is er wel voor gemaakt.
Is wel een kwarts!
En ik moet toegeven, ik kan moeilijk foto’s vinden waarin hij golft terwijl hij een horloge draagt.

https://www.chrono24.nl/tagheuer/professional-golf-watch--mod161.htm#gref

Waarom wil je een horloge om met tennissen? Het is niet dat je tijdens het tennissen op je horloge gaat kijken neem ik aan.

Tennissers zoals Nadal dragen horloges op de baan als reclame. Dat betekent niet dat de klappen niet slecht zijn voor het horloge.

1 like

Een polshorloge dat niet geschikt is om tijdens normale activiteiten die een normaal actief persoon uitvoert (*) om de pols gedragen te worden is IMNSHO totaal ongeschikt voor het doel waarvoor het gemaakt zou moeten zijn.

(*) bijvoorbeeld jaarlijks 10 kuub hout vellen, verzagen met de kettingzaag en vervolgens kachelklaar klieven (**), motorrijden met zowel een stampende eencilinder als een hoogfrequent trillende vier in lijn, kayakken, zwemmen etc etc.

(**) ik ben linkshandig én draag mijn horloge aan mijn linkerpols

Geen enkele van mijn automaatjes of quartzjes draait er hun hand voor om. Wanneer ik duurdere horloges zou bezitten zou ik er minstens dezelfde eisen aan stellen.

Misschien niet helemaal meer op het gebied van sport, maar momenteel zit ik te dubben tussen de volgende merken, Rado en Longines, welk merk heeft de beste uurwerken of maakt dat niet uit, ik wil het liefst 1 met een glazen achterkant zodat ik het uurwerk kan zien. En veel horloges zijn uitgevoerd met verschillende diameters, een 38.5mm een 40mm en een 42 mm. Mijn pols is ongeveer 55mm breed en de omtrek is ongeveer 17,5 cm. Welke diameter zou het beste passen bij mijn pols? Ik twijfel tussen 40mm of 42mm.

1 like

Beide merken gebruiken vrijwel steeds uurwerken uit de ETA-stal. Dat zal weinig verschil maken.

Appels en peren.

Trillingen van motoren, kettingzagen etc. zullen wel van invloed zijn op de precisie maar naar ik zo inschat niet snel schade veroorzaken.

Als je met je horloge 100 g en hoger gaat halen (houthakken, goede harde knal met golf, harde service of smash met tennis), dan kan het goedgaan, maar als je dit maar vaak genoeg doet gaat het mis.

De belasting bij zwemmen valt - aangenomen dat je niet met een ultrathin Patek zonder enige waterdichtheid en met een leren bandje het water ingaat, maar met een behoorlijk waterdicht horloge - nogal mee.

Het balanswiel werkt door zijn draaiing als een gyroscoop. Deze geeft daardoor (extra) weerstand aan elke verandering in momentum welke niet haaks op de balansas staat. Dat betekent dat een schok die de balansas te verduren krijgt hierdoor wordt versterkt.
Dit is ook de reden waarom zo veel horloges zijn uitgerust met een schokbreker op de balansas, zoals Incablok of Diashock. Om te proberen de boel heel te houden bij het incasseren van klappen.

Ik heb het laatst nog gezien. Als je een tiener (zoon van de baas op stage) kapotte pallets in de container laat gooien … die kapotte pallets kunnen nog verder kapot … en als je dan met een stuk hout zo hard als je kan op de rand van zo’n container mept, dan mep je het laatste eindje van je houtje er af. En dat kan zo’n tiener dan herhalen totdat het houtje er te kort voor wordt. Ik heb hem eventjes laten spelen voordat ik hem aan wat nuttiger werk heb gezet.
Later merkte hij op dat zijn horloge het niet meer deed. Een Prisma zei hij. Dus ik denk in eerste instantie aan een nieuwere quartz. Maar nee, het was de Prisma van zijn opa. (die had ik ook niet aan zien komen)
Hij ging hem laten repareren zei hij.

1 like

Daarom sport ik dus niet. Ik ga gewoon niet met een nakende pols rondlopen.

4 likes

Oke,
Inmiddels is mij wel duidelijk dat sporten niet zon goed idee is met een automaat. En wat zou voor mijn pols van 55mm breed een goed formaat kast zijn, een van 40mm diameter of een van 42mm, of moet ik dat in de juwelier uitproberen?