Automaat mag niet stilvallen...herkenbaar?

Heb sinds 3 weken mijn eerste automaat (Seiko 'Save the Ocean Baby Tuna SRPG59K1, Kaliber 4R35).
Hij kwam lopend binnen over de post en nu heb ik last van het volgende:

HIJ MAG NIET STILVALLEN

Het is nu dus zo’n beetje ‘de sport’ om de automaat aan de gang houden, dus ik draag hem elke dag. .

(Ik ben gewend aan G-Shock horloges met Multiband 6 en Solar: die regelen zichzelf zo’n beetje)

Ik hoop dat typisch iets is voor n00bs en dat dit overgaat, ik heb nu al spijt dat ik geen automaat met 80 uur gangreserve heb gekocht :rofl:

Herkenbaar?

Automaat die stilvalt?
  • Maakt niet uit
  • Liever niet
  • Stilvallen = verliezen van de horlogegoden

0 stemmers

2 likes

Van wie niet?
Snap hier niets van. Dat hij niet stil mag vallen tijdens het dragen snap ik, maar

Eeeeeehhhh… Huh?

OCD -> Koop horlogewinder. :man_shrugging:

15 likes

Alleen meer slijt

5 likes

Ik weet.
Maar in dit geval maak ik een uitzondering. :joy:

2 likes

Meer dan

?

8 likes

Met deze heb ik het ruim een jaar volgehouden, tot er echt teveel concurrentie kwam. Scheelde wel dat deze het 7 dagen volhoudt.

28 likes

Potverdorie! Dat zou dan wel eens iets kunnen zijn voor mijn grote vriend @Sjoerd_K! :ok_hand:

2 likes

Nee dat niet. Maar als je meerdere horloges gaat laten lopen wel natuurlijk.

1 like

Is niet voor iedereen, is ook geen must.
Het zijn net tamagotchi’s :grin:
En qua nauwkeurigheid kan het niet tippen aan quartz-digi-multiband.

3 likes

Totaal niet herkenbaar. Nog erger, ik snap hier geen moer van. Klinkt in ieder geval behoorlijk obsessief.

1 like

Nee

Ik begrijp de obsessie - maar heb er zelf gelukkig geen last van. Ik swiffer dan weer enkele malen per dag mijn luidsprekers en platenspeler-stofkap. :no_mouth: :sweat_smile:

Dus heb er wel begrip voor. Maar het slaat nergens op. :wink:

13 likes

Je zou een stofkap om de stofkap heen kunnen overwegen

8 likes

:thinking: :wink:

Niet te doen, als je (heel) veel automaten hebt en ook compleet onnodig. Dus lekker loslaten of misschien liever tot quartzhorloges beperken.

Met intussen 13 automaten en 3 handopwinders ga ik niet eens proberen om ze allemaal tegelijk te laten lopen. Het op tijd zetten van een horloge vind ik wel prima.

Heb er wel een paar, die soms een maandje in de box liggen. Snap er niets van dat die stil vallen :rofl: :rofl:. Dus moet maar aan iedere arm, enkel een automaat dragen om ze aan de gang te houden :rofl: :rofl:

2 likes

Beetje vreemde obsessie, zeker op dit forum, waar veel leden een collectie hebben van meerdere horloges.
Met mijn 1 piece collectie blijft ie wel lopen.

1 like

Is ie zeker. Als ik er geld voor had :joy:

1 like