Automaat mag niet stilvallen...herkenbaar?

Jeetje hoe lang heb je die nieuwe baan al?! Je had er al 3 kunnen hebben toch? Brasaap!

Groot gelijk jongen, die ingenieur komt nog wel een keer.

2 likes

Ik zou hem denk ik vrij snel bij elkaar kunnen sparen. Als ik zo hard spaar als ik nu doe heb ik hem op drie kwart jaar bij elkaar. Maar dat heeft echt even geen prioriteit nu :joy:

1 like

Ik begrijp ergens de obsessie, vooral als er nog niet zoveel horloges in je collectie zijn. Heb er zelf geen last van, lekker loslaten en genieten van je horloge zonder er een sport van te maken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Begrijp overigens dat de consensus hier is dat het stilvallen niet uitmaakt, dus dan ga ik er min of meer vanuit dat dat ook daadwerkelijk zo is.

Geen en,el probleem

Met snelverstel is een stil vallende automaat geen enkel probleem😀

Ik heb 120+ horloges. Overgrote merendeel mechanisch.

Alles laten lopen is geen optie.

5 likes

Tijd om in te gaan krimpen…

1 like

Why? Bij 365 kan ik t hele jaar blijven wisselen :wink:

6 likes

Dat vind ik dan weer een soort van raar: een elektrisch aangedreven apparaat gebruiken om een mechanisch horloge gaande houden. :thinking: Dat vind ik iig geen ‘sport’, maar ik ben zwaar in de minderheid denk ik :smile:

Maar goed ik denk dat ik na een maand het wel los kan laten, maar nu ga ik zo weer slapen zonder de automaat af te doen :rofl:

Bedankt voor de feedback allen!

3 likes

Nee.

Wat een raar topic, eigenlijk.Maar het is leuk voor je dat je kinderlijk enthousiast bent over je automaatje.

7 likes

Neuh. Ik maak me daar niet zo druk over. Ik maak me sowieso niet zo snel druk.
Het is niet zo dat de rest van de wereld ook stopt als je horloge stopt.

:joy::joy: Dat is wel heel extreem. Heeft ie een gangreserve van 10 minuten ofzo? :wink::grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Bij mij ligt meestal alles op 1 of 2 na in de doos te rusten. Ik herken wel de onrust van een te korte gangreserve. Ik mag graag 72uur hebben. Dan kun je een horloge bv maandagavond af doen. En donderdagochtend weer omdoen zonder dat hij is stukgevallen. Bij horloges met 50 uur of minder kan dat niet. Dat vind ik wel eens lastig. Die kun je maximaal een dag laten liggen

Verder heb ik het juist andersom. Ik kan er niet tegen dat er een ongedragen quartz nutteloos in de doos door ligt te tikken. Dus alhoewel Grand Seiko geweldige quartzen heeft, heb ik besloten er niet meer eentje te kopen.

4 likes

Dat gaat over met de groei van de collectie.
Watch winder vind ik persoonlijk niet wat.
Een mooie grab and go quartz erbij is wel handig om snel iets om te kunnen klatsen wat op tijd loopt. Een Tag ofzo. Heb zelf de laatste Seamaster quartz uitvoering. Enige nadeel daarvan is dat ik hem ook in automaat wil.
Tja, als horloges echt iets voor je wordt, dan zit er waarschijnlijk sowieso iets niet helemaal lekker in je hoofd.
Geruststellende gedachte: er zijn ergere dingen.

2 likes

Op zich zou het wel een leuke challenge zijn om je horloge in 2023 niet te laten stilvallen.

@gsjokker doen zou ik zeggen.

Edit. Winders niet toegelaten uiteraard.

1 like

Het zou pas echt een challenge zijn met een SKX. Dan zou hij er veel aan moeten sjokken.

1 like

Ohja quartz en handmatig opwinden ook niet.

Nee, gelukkig niet herkenbaar…
Sterkte

Deze tik heb ik alleen bij mijn maan fase horloge. Heb ik toch zoiets van leuker: kijk het horloge geeft aan dat het volle maan is, inplaats van het is volle maan laat ik m s gelijkzetten.

Nee, zeker niet herkenbaar.

Ik zie het probleem ook niet echt. Maar mocht het een probleem (voor jou) zijn, dan hier een paar out-of-the-box ideeën :

  • iedere dag al je horloges opwinden :wink:
  • horlogewinders aanschaffen
  • er meerdere gelijktijdig dragen🤡
  • je partner om “opwind-hulp” vragen :ok_hand:
  • dagelijks in een kermis attractie (hully-gully bijv) gaan zitten
  • tester bij de Baron in de Efteling worden en al je horloges meenemen
  • etc :clown_face:
2 likes