Automaat of handopwinder

Hoe komt het dat bij het ene merk een handopwinder duurder is dan een automaat en bij een ander merk de automaat duurder dan de handopwinder?

Ach, daarkunnen zoveel redenen voor zijn.
Verschil in inkoop materiaal, gebruikte techniek, verwachte afzet, verschil in kwaliteit etc.

En waar kun je dan het beste voorkeur aan geven, automaat of handopwinder?

daar is al veel zo niet alles over geschreven hier. De zoekfunctie kan wonderen doen in dit soort situaties.

Kom op Ed ;), wat heb je precies gezien? Ik ben wel benieuwd geworden. De ene handopwinder is de andere automaat niet.

Ik heb een heleboel mooie dingen gezien, maar bij een een Pellikaan kost een handopwinder minder dan een automaat en bij diverse andere merken is dit net andersom.Nog adviezen voor tot 1500 euri?

als je een horloge koopt met een swiss Eta 6497 dan zit je gewoon goed, dat is een super uurwerk die je in heel veel merken kan vinden, is een handopwinder, in jou prijsklasse zijn er genoeg merken om uit te kiezen als je een handopwinder zoekt :wink:

en een ETA 6498-1?

1 like

meistered Schreef:

en een ETA 6498-1?

Je kunt internet ook gebruiken om dingen op te zoeken he? Ipv het alleen gebruiken om vragen in te pompen… :#

Ja bedankt ben inmiddels op watchuseek beland, goede tip

Hallo,

een Pellikaan is een goede optie! Als deze stijl je aanspreekt, moet je ook nog even de modellen van Stowa, Laco, Sinn en Damasko bekijken.

Succes!

Inmiddels Stowa, Laco, Sinn, Damasko en Vollmer snel bekeken, daar zitten hele mooie klokken bij. Het enige probleem met bestellen via internet vind ik dat je niet kunt passen en voelen tenzij er in Nederland ook dealers zijn. Wel leuk, nieuw projectje.

meistered Schreef:

Inmiddels Stowa, Laco, Sinn, Damasko en Vollmer
snel bekeken, daar zitten hele mooie klokken bij.
Het enige probleem met bestellen via internet vind
ik dat je niet kunt passen en voelen tenzij er in
Nederland ook dealers zijn. Wel leuk, nieuw
projectje.

volgens mij zijn er wel die deze merken verkopen. dacht sinn door horlogeplatform in den haag.

meistered Schreef:

En waar kun je dan het beste voorkeur aan geven,
automaat of handopwinder?

tja, daar is idd al een hoop over geschreven. kortweg, handopwinder moet je dagelijks even opwinden, automaat hang je een dagje om de pols voor gangreserve. automaat is in dat.opzichte.praktischer, maar anderen vinden t wel charme hebben om elke avond of ochtend hun klokje even op te winden.

De kogel is door de kerk, het is een Pellikaan geworden deze keer, handopwinder met two tone en rode wijzers.

meistered Schreef:

De kogel is door de kerk, het is een Pellikaan
geworden deze keer, handopwinder met two tone en
rode wijzers.

Whoah, dat klinkt sportief/stoer voor een Pellikaan! Two tone, maar waarop en welke kleuren? Stalen kast en gouden lunette? Of rood en zwart gekleurde wijzerplaat? Vertel er svp graag wat meer over als je wilt. Tenzij je 't pas wilt onthullen wanneer ie er is.

Nee daar hoef ik niet geheimzinnig over te doen, creme/wit wijzerplaat met rode wijzers, als je op chrono kijkt dan zie hem, dus gewoon de instapper, waar ik dolblij mee ben. Het is mn eerste Pellikaan en ik hoop dat er nog een paar volgen. Pellikaan is met een dresswatch bezig, daar gaan we op wachten.

Bert1 Schreef:

meistered Schreef:


en een ETA 6498-1?

Je kunt internet ook gebruiken om dingen op te
zoeken he? Ipv het alleen gebruiken om vragen in
te pompen… :#

6497 en 6498 zijn t zelfde, alleen het register zit bij de 97 op “9” en bij de 98 op “6”

meistered Schreef:

Nee daar hoef ik niet geheimzinnig over te doen,
creme/wit wijzerplaat met rode wijzers, als je op
chrono kijkt dan zie hem, dus gewoon de instapper,
waar ik dolblij mee ben. Het is mn eerste
Pellikaan en ik hoop dat er nog een paar volgen.
Pellikaan is met een dresswatch bezig, daar gaan
we op wachten.

Die variant kende ik nog. Lekker fris en klaar voor de zomer ben je dan vast. Goeie combi zou je dan te pakken hebben. Een lekker forse voor casual en misschien de kleinere uitvoering voor de dressy gelegenheden.

Ik vind die rode wijzers wel leuk, maar om met bandjes te swappen zou mijn persoonlijke voorkeur toch gaan voor de zwarte wijzers. Die matchen imho makkelijker.

Handopwinder: minder bewegende delen dan een automaat, kan dus minder aan stuk gaan, denk ik dan.
Waterdichtheid wellicht minder, een handopwinder met een schroefkroon lijkt me niet practisch en duurzaam (bestaan ze eigenlijk wel?).
Handopwinders dunner dan automaten.
Zomaar wat gedachten van een leek.