Automaat rond de 100 euro

Dat mag je helemaal vinden! Alleen zit er in de Ali specials vaak een NH35, saffier, betere bracelets en lume inserts (bij Seiko vaak nog tot de 500 euro pressed clasps, hardlex etc). Geen haat naar Seiko, zelfs een van mijn favoriete merken, maar bij een Steeldive of San Martin turtle hommage heb je vaak betere specs dan de 2 a 3x so dure Seiko. En als je inderdaad zou zeggen; “ik geef 350 uit” ga dan lekker voor die Seiko! Maar met een budget zou ik misschien wel voor die Ali special gaan.

Maar even on topic (100 euro): dan is die Seiko snzg wel lekker hoor!

3 likes

Net wat ik in m’n slotzin zeg: Er zijn goede dingen te vinden. Maar hoe het met garantie zit, en eigenlijk met BTW en invoer en al die flauwekul, en de moeite die je moet getroosten om iets gedaan te krijgen als het fout was… Ik betwist de specificaties niet, ik zeg alleen dat de infrastructuur (Ali, zeecontainerpost, douanes) van die merken suboptimaal is.

Oh. En ik vind dat gejatte ontwerpen eigenlijk niet tof zijn. Maar dat laatste is een esotherische smaakzaak die verder geen enkel praktisch gevolg heeft voor de drager. :slight_smile:

Ik mis 'm een beetje. Maar ja, m’n Stargate en beater quartz in SNZG stijl liggen bij Seiko om een nieuw glas en nieuwe pakkingen te krijgen, dus nu maar even niet. :slight_smile:

2 likes

Klopt. Prachtig horloge. Was vandaag aan het denken dat dat zoeentje is dat nooit weg mag. Is sportief, zakelijk, gekleed, … hij kan het allemaal.

Ik heb er een bruine geperforeerde lederen band op.

image

2 likes

Zouden ze dat ook willen doen voor een mod?
Mijn srpd65 was niet volledig dicht, en na de mod (saffier en bezel) nog steeds niet.

Dat is een hele moeilijke. Ik denk dat je beter bent met iemand van het forum hier die ook Seiko doet. @PeterLC, wat zeg jij van het waterdicht maken van een gemodde Seiko?

Ik wijs bij Seiko toch door naar diegenen met een account in Schiedam. :wink: Voor mij is het net zo lastig pakkingen vinden als voor elke non-professional.

https://www.vagary.it/
Een Citizen submerk met héél veel smaakjes voor erg weinig. En 10 bar divers ook ^^

Ja 200 zoiets liefst met cijfers er op en echt een automaat

Vind deze zeer mooi dit word hem

1 like

All the way from Amerika