Automaat rond de 100 euro

Gezien de ervaringen van sommigen hier vergeet je nog iets:

Vind je het niet erg om misschien iets langer te moeten wachten op je bestelling. :sunglasses:

5 likes

Stevig, inhouse, +100m WR,…
VOSTOK!

8 likes

Seiko 5
Vostok Amphibian

2 likes

Ik ben ook zo begonnen hier.
Seiko 5
Orient ray/mako
Vostok

Ik heb ze allemaal (zelfs 2 seiko 5’s).

De Vostok is cool en anders dan al de rest. Maar afwerking is russisch, je moet al bijna een lichte mod (kastje schuren, bezel wisselen, …) doen om echt iets moois te hebben.

Seiko Snzg heb ik en is heel mooi (met een saffier er achteraf op) ik heb ook een sepd65 (een new skx of een 5kx ook wel geheten). Bwa bwa van afwerking. Heb ik ook gemod.

Een orient ray is prima (zelfs perfect) afgewerkt, loopt prima, maar imho iets minder uitstraling.

1 like

150,- ook goed?

Kijk anders eens op Marktplaats. BestTime heeft diverse leuke Seiko 5 horloges voor rond de :100: euro.

Koop een Seiko 5 of als het echt stevig moet zijn een Vostok Amphibia… Die is onder de 100 euro en heeft een service interval van 10 jaar. Als ie het na tig jaar niet meer doet koop je gewoon een nieuwe. :slightly_smiling_face:

1 like

Invicta 1953. Nu uitverkocht, maar over paar maanden in verschillende kleuren verkrijgbaar. Goed afgewerkt, degelijk Seiko uurwerk, en sportief! :ok_hand:t2:

Helemaal waar. Genoeg keuze hier rond dat bedrag.

1 like

Kleine waarschuwing: het is wel voor de geduldige mensch daar. Heb zelf een skx in bestelling staan. Geen idee wanneer en of die verzonden wordt. Communicatie is uitgesloten. Op zich niet erg, maar als je een horloge graag snel wil hebben, zou ik elders kijken.

1 like

Deze ja. Of één van de vele andere Invicta’s. De keuze is reuze. Daar weet jij alles van.

1 like

€56,24. Automaat. Ceramisch. Saffier.

1 like

Nice, waar koop je die?

Aliexpress. Wel een ripoff

Ali een aanrader of?

Mensen hier die ervaring hebben met een Orient Tristar? Zit te denken om deze te kopen

Is tevens ook een mooie aanvulling in dit topic denk ik zo. De orient tristar is er in vele kleur varianten dus misschien is dat iets

1 like

Ja en nee wat mij betreft. Als je een hommage prima vind, heb je een goeie bang for your buck. Hier zit ook wel de valkuil, want veel mensen vinden het niet tof en het meeste op Ali is een hommage.

1 like

Gelukkig maak ik me daar nooit druk om

Bij de juist toegepaste betekenis van het woord kom je mogelijk opvallend dicht bij het origineel

“a fraud or swindle, especially something that is grossly overpriced”

Maar we komen al weer vreselijk dicht in de buurt van een veel gevoerde discussie op dit mooie forum dus ik haak af.

Het was dit keer overigens op de Baai. En hij loopt +6 sec op 24 uur.

Kwaliteit is ongetwijfeld prima voor t geld.

Tis geen origineel design. Maar is dat erg? Ik vind het ook niet zo’n issue.

1 like

https://www.eglobalcentralnl.com/seiko-5-sports-automatisch-herenhorloge-snzg11k1.html

Vier euro boven budget, maarrrrrr… 100m WR, lume die vanaf de maan zichtbaar is en dankzij de blasted kast niet bijster krasgevoelig. Het is een ex van me, hier een twee-jaar-om-de-pols review:

Ik overweeg het echt om er nog eentje te scoren. Want geen geld en onverwoestbaar.

Is er ook in het zwart voor 112 Euro. En in het groen en zandkleurig zijn ze ook te vinden.

Ach, wat mensen nooit noemen: Als er iets met een Seiko is kun je bij een willekeurige Seiko dealer binnen lopen of met Seiko Nederland gaan praten. Want ja, Gewährleistung op Ali is meestal een dingetje.

Ik vind het rommel. Je kunt 100 Euro uitgeven aan een Chinese hommage en dan van die topics openen die roepen dat “hij het toch maar mooi 7 maanden uit heeft gehouden”, of je kunt die doekoe aan een Seiko 5 uitgeven, 'm 20 jaar dragen, verliezen in een lade, zodat over 35 jaar bij je begrafenis je zoon of kleinzoon zo’n topic kan openen van

“In een lade gevonden, nieuw glaasje er op, oppakken en lopen, kijk wat een cool ding van (o)pa”.

Ja, ik weet dat niet alles van Ali/uit China rommel is, en datj je met mazzel goeie spullen zou kunnen vinden, zeker als je wat meer betaalt. Je moet mij te goed zoeken.

2 likes