Twee Jaar om de Pols: Seiko Field Watch Review

Misschien wel maximale waar voor je geld met zo’n 5je! Goede review en je hebt gelijk; een duurtest ontbreekt meestal helaas bij de meeste reviews. :+1:

1 like

Heerlijke horloges dit. Mijn witte uitvoering is een blijvertje en ik zit er aan te denken om ook deze zwarte uitvoering aan te schaffen.
Leuke review :+1:
Gr.Wander

1 like

Ofschoon ik nog steeds niets met Speedy’s heb (waarschijnlijk omdat ik teleurgesteld ben) had ik dat met de kennis van nu wel iets minder kort voor de kop opgelost.

Dat er ergens op een vuilnisbelt een horloge ligt te vergaan waar ik nu zonder blikken of blozen 3000 Euro voor zou kunnen vangen doet mij wel vermoeden dat het niet mijn meest glorieuze beslissing ooit was.

Verder iedereen bedankt voor de bemoedigende reacties. :slight_smile: Altijd leuk, ik ga me over meer van die reviews buigen.

Als er nog iemand tips heeft over hoe je in godesnaam stof en meuk van die horloges krijgt voor close-up foto’s hou ik me aanbevolen, dat wel.

2 likes

Fijne review!

En ja wat wil je ook. Het is een Seiko. Dus altijd waar voor je geld. Topmerk.

Mooie review! Ik kocht er zo eentje enkele jaren geleden voor m’n beste vriend zijn verjaardag. Het is zijn favoriet geworden :relaxed:

1 like

Goed om het lager-in-prijs-maar-niet-zo-in-kwaliteit-segment eens een keer in het zonnetje te zetten. :thumbsup:
Ga je ook je alpinist nog een keer reviewen? Daar ben ik namelijk ook wel benieuwd naar.

1 like

De volgorde van aankoop was destijds deze SNZG, SARB033, Witte Stargate, SKX007, Khaki Navy Pioneer, dan de Alpinist, de SDGM en daarna de Khaki Pilot. De Alpinist heb ik nu iets langer dan een jaar, dus het kan, maar ik was van plan ze in volgorde van aanschaf te doen, om ook de reis een beetje te illustreren.

Dus, nog even geduld, en dan komt het wel goed.

2 likes

Leuke review! Ik heb deze ook ooit in mijn bezit gehad, en absoluut bang for buck.Prima bandenswapper ook.

1 like

Prima recensie (niet ‘recentie’). Compleet en mooie foto’s ook.

1 like

Goed verhaal. :+1:
Mag je absoluut vaker doen.

1 like

Damn. Well spotted, Sir! :slight_smile: Ik hou er niet van om per ongeluk taal- of spelfouten te maken, en deze was heel erg niet opzettelijk. :hushed:

1 like

Hij is fijn! :+1:

Ik heb de SNZG13, dus met de stalen band die ik er bijna nooit
op heb zitten.
De 13 is deels geborsteld en deels gepolijst.

Ik heb een kleine mod laten doen, plat saffier van 3mm. dik en een
wijzerplaat van de zwarte SNZG17 waarvan de cijfers lume hebben.

Kortom een hele prettige klok die super goed afleesbaar is en met 10ATM
goed waterdicht, draagt lekker en is redelijk plat op de pols.

Grt.

3 likes

Wat nu volgt is een vieze Schaamteloze plug: iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe.

Nog vier likes en ik heb er een badge bij! Wie maakt me los? :smile:

12 likes

Leuke review idd. Voor mij nog steeds de beste prijs/kwaliteit horloges. Alhoewel ze de laatste jaren wel flink zijn gestegen qua prijs.

1 like

Ik zie ze op Amazon.de nog steeds voor tussen 140 en 200 Euro te koop, of heb jij minder betaald?

1 like

Ja, een aantal jaar geleden (2004-2005) kocht je ze voor 45-60 op eBay. Wellicht is “laatste jaren” niet helemaal de juiste omschrijving. Het is overigens niet het enige wat redelijk gestegen is in prijs. Wat gaat de tijd toch snel.

1 like

nou bij deze dan een like , en ook om dat t n goed topic is

1 like

Het staat er echt!

2 likes

Yup. Een 2002 re-issue van een 1963 handwinder. Ik was net van Zweden naar Israël verhuisd toen hij het begaf. Weg gegooid, maar een Seiko dealer gereden om een titanium Seiko chrono te kopen in quartz, en nooit meer om gedacht tot ik lid werd van dit forum. :grinning:

Die Seiko heb ik nog. Kan ik een “elf jaar om de pols” review van doen.

3 likes

Dank voor deze goede review! Heb er toevallig net vorige week één gekocht en op Lorica gezet. Ben er erg blij mee. Hij heeft een wat fijner formaat dan mijn Oris. Afgaande op je bevindingen ga ik er jarenlang plezier van hebben.

2 likes