Automaat stil zetten 's nachts?

Geen horloge meer dragen…en gewoon op je gsm kijken naar de tijd…:joy: dag horloge hobby…no way! gaat niet gebeuren.

1 like

Haha! we slaan door…:joy::joy::joy:

2 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Ik heb al veel l… verhalen hier gelezen, maar dit behoort tot de top tien van ongelooflijke lulkoek.

6 likes

Misschien een horloge met een Seiko 7D56 uurwerk aanschaffen?

Wanneer het horloge 24 uur niet gedragen wordt, zet het zichzelf in een energiezuinige slaapstand. De ingebouwde Auto-Relay functie zorgt ervoor dat het horloge - zodra het weer wordt opgepakt en beweging krijgt - zichzelf volledig automatisch op de juiste tijd en datum terug zet tot maar liefst 4 jaar nádat het horloge in slaapstand is geraakt.

2 likes

De oplossing is een zonnewijzer kopen.
die doet niets meer als de zon weg is.

1 like

Ik gebruik m’n horloges gewoon. Als ze aan onderhoud toe zijn breng ik ze weg, en als ze stuk zijn ook.

Zodra ik meerdere reparaties per jaar krijg ga ik navragen waar dat door zou kunnen komen, maar tot die tijd… leef ik :slight_smile:

1 like

Ja maar de motor van van mijn auto zet ik ‘s nachts ook altijd uit.

8 likes

Als je zo bang bent voor slijtage, zorg dan voor een relatief korte interval tussen onderhoudsbeurten (<5 jaar).

De hele dag tegen een karig versierde 6498 aankijken verveelt waarschijnlijk ook vrij snel :smile:

Zit die geblauwde schroef bovenin nou enorm scheef of is dat gezichtsbedrog?

1 like

Klopt. Maar is spannender dan een Movado :wink:

Oh, is dat zo?
Mijn Movado collectie is anders interessant en spannend genoeg om aan te sleutelen en om naar te kijken hoor. En dan is dit nog maar een klein beetje van mijn restoratie projectjes.

2 likes

Oeps, toch iemand z’n tenen gevonden. Was niet de bedoeling :slight_smile:

Ik doelde overigens op deze klok:

What can I say… niet mijn merk :slight_smile:

Nee mijn tenen heb je niet gevonden en ze zijn prima in orde hoor.
Alleen is jouw “klok” quartz en dat is niet mijn ding.
Die van mij zijn mechanisch en dat is wel een verschil.

Klopt. Ik ben overigens ook niet van de quartzen…

Koffie/thee eerst goed af laten koelen?

Koud pilsje eerst op kamertemperatuur laten komen?

1 like

roesten…

people are always strangely interesting in so many ways… :grin:

1 like

Wat een nonsens lijkt me dat.
En dat is al gezegd in het topic, kroon open is kans op vocht, stof etc. Onhandig en onnodig imho.
Daarbij als je een schroefkroon hebt zal de pakking het ook niet zo fijn vinden.
Dus nogal krampachtig en onziinig

Als je een handwinder met schroefkroon hebt moet je die ook dagelijks openen en sluiten (pakking zal daar wel op voorzien zijn). Denk maar aan de Vostok Komandirskie bijvoorbeeld daar zijn er vele miljoenen van gemaakt in handwinder (2209, 2214, 2409, 2414) met schroefkroon…

2 likes