Automaat stil zetten 's nachts?

Ja, ook Rolex, Panerai en Sinn hebben ze gemaakt.

Daar zijn Nato banden voor uitgevonden.:expressionless:

Ik weet nog goed dat mijn vader -die met een klein salaris een opwinder had bijeen gespaard- ‘m nooit op een stenen of glazen ondergrond weg wilde leggen omdat de lage temperatuur de olie zou verdikken.

Ik heb me daarover nooit druk gemaakt, maar het komt bij me op nu ik dit topic lees…

4 likes

Grappig, het boek op de stenen tafel moet als het goed is dezelfde temperatuur hebben maar voor je gevoel leg je hem dan liever op het boek. Snap dat wel.

3 likes

Ah, was mij niet bekend. Ik vind een handwinder geweldig maar zou er niet aan moeten denken met een schroefkroon.

Ik twijfel altijd met op datum zetten. Ik draai voorbij 00 uur tot 0600 uur. Dan zet ik de datum goed. En dan op juiste tijd. Is dat correct?

1 like

Draai aub door naar 17:30. Dan de datum op gisteren zetten en dan doordraaien tot de datum en tijd goed staan op vandaag. Foolproof op deze manier. Kan niet fout gaan.

4 likes

Altijd goed :+1:

1 like

Ja dat kan zeer schadelijk zijn ! Bij 1 graad verschil kan het glas al breken ! Beter om het horloge altijd af te doen als je koffie drinkt.

Dank voor de antwoorden

Even afstoffen.

Nou doe ik als ik me ga wassen, mijn horloge af.
Pure voorzichtigheid. Als een porseleine vaasje van €30.000.

Temperaturen volg ik nauwlettend, want te warm is denk ik slecht voor het caliber.
Koosnaampjes krijgt mijn horloge ook al.
…het is wel een droom watch die ik heb, dus ben ik er zuinig op.

De kroon heb ik nog nooit in stand 3 gezet om het caliber rust te geven s’nachts.

De gemiddelde Nederlander lijkt overgestapt te zijn op brakke Nespresso, dus ik denk dat het horloge eerder zal sneuvelen aan de walm van smakeloosheid die het tegemoet komt.

Wat @Bobdelair al zei. :point_up:

Als het om die Longines gaat, goed plan. Dat leer trekt vocht niet. Dat horloge ook niet, Longines dressers kennende.

Dude.

Dude!
AMoQ

Houwe zo! :+1:

3 likes

Jeetje, welke draag je dan wel niet? Patek?

Ik let eigenlijk nergens op en heb nooit problemen met mijn Vostoks. Build like tanks. Je moet er van houden, dat dan weer wel.

Nee, die vaas is 30K. Dat horloge is een Longines als ik de geschiedenis in wat dragen we bekijk. :slight_smile:

Heb je tips voor een goed en praktisch alternatief? :slight_smile:

1 like

Vers gemaalde bonen koffie. Zijn zat goede apparaten te vinden en meer dan genoeg goede bonen. Alhoewel smaken daarin natuurlijk verschillen.

Klopt, is al wel wat beter. Maar niet echt onderhoudsvrij - de receptioniste bij m’n oud-werkgever was iedere dag een kwartier per Jura bezig om de boel weer schoon te krijgen. En dan waren ze ook nog eens niet zo heel betrouwbaar.

Dan is iedere twee weken een flesje spoelreiniger door de Krups heen jagen toch wel wat handiger.

Een echte espressomachine overweeg ik nog weleens, want hoe onhandig het ook is, de koffie is niet beter te krijgen.

Ja klopt. Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het is inderdaad te veel werk om “ff” een bakkie pleur te maken.
Wij hebben thuis een Saeco en dat gaat prima met schoonmaken. Waterfilter erin en je hoeft hem maar om de 5000 kopjes te ontkalken. Als je iedere dag de lekbak even omspoelt en 1x per week de zetgroep (op kantoor misschien om de dag) afspoelt heb je bijna geen onderhoud nodig. Kost mij 2 minuten per dag en 1x per week een kwartier.

1 like

Dan moet je iets nemen met de zetgroep buiten de machine. Je gaat dan richting half-automaat. Dat vraagt het minste onderhoud. Af en toe even een doekje. Als je een waterfilter gebruikt hoef je niet eens te ontkalken. Beetje afhankelijk van de hardheid van het water waar je woont.

Als bonen malen, tampen (aanstampen) etc. je teveel wordt kan je altijd nog servings gebruiken alhoewel niks tegen verse bonen op kan natuurlijk.

Weinig werk = bakkie pleur
Iets meer werk = espresso/cappuccino zo lekker als je hem zelf wilt hebben

Hier meer over koffie:
https://www.horlogeforum.nl/t/tijd-voor-koffie/49483

2 likes