Automaat stil zetten 's nachts?

De Technivrom Moccamaster.

2 likes

Ja die heb ik.
Grof gemalen koffie in een beker doen, eventueel suiker naar smaak bij doen.
Water koken en als het kookt opgieten en even roeren.
Na een paar minuten weer roeren zodat alle drap is gezonken.
En dan, ja, forumleden gewoon opdrinken.
Ik drink de koffie op deze manier nog steeds zo, in Indonesië heet dit kopie toebroek.

Heel vroeger werd dat hier in Holland ook ongeveer zo gedaan, voornamelijk bij de boeren, dan werd de koffie in een pannetje gedaan, water erbij en laten koken. Dat werd vroeger keteltjes koffie genoemd.
De wat ouder onder ons zullen dat zeker nog weten.
De smaak van de koffie is dan op deze manier ook veel beter.

2 likes

Niet te pretentieus worden eh :wink:

Neehee, je zit helemaal mis Chris (dat rijmt), dat is geen Longines.

In de bio van @T8T staat namelijk:

Houston, I’ve got a problem. Ik zit met een luxe horloge probleem. Eenmaal met mijn luxe horloge, wil ik niks goedkoops meer.

En hij volgt temperaturen oplettend, want te warm is slecht voor het caliber. Dus hier beginnen we al met fancy schmancy haute horlogery.

Het is zijn

…die hij behandelt als

Dus wat zou het zijn? Een minute repeater? Patek, F.P. Journe? Ik ben benieuwd.

Sinds wanneer is een bak ouderwetse filterkoffie pretentieus? Dat dronk ik al feurdast do skieten koe’st.

Voor een wetenschapper ben je slecht in Occam’s razor. :grinning: Het is een Longines, wat ik je brom.

Zo niet, dan ga je mee heel erg uitlachen morgen. :grinning:

1 like

Nee man, zo’n Longines kan wel een stootje hebben. En hij haalt zijn neus op voor goedkope horloges. Dus die knul draagt dan nen duur armsieraadje, wat ik je brom.

Houston, I’ve got a problem. Ik zit met een luxe horloge probleem. Eenmaal met mijn luxe horloge, wil ik niks goedkoops meer.
HELP. Ik haal mijn neus op voor alles onder de €2000,—

Eindelijk iemand met wie ik me kan identificeren.

De gemiddelde Nederlander lijkt overgestapt te zijn op brakke Nespresso, dus ik denk dat het horloge eerder zal sneuvelen aan de walm van smakeloosheid die het tegemoet komt.

Om het eea wat te verduidelijken :wink:

Ook de constatering dat nespresso een brak en smakeloos aftreksel van koffie is, is niet pretentieus. Het lijkt me niet eens een mening, en ik zie reikhalzend uit naar de keuringsdienst van waarde aflevering over die meuk. :grinning:

Als ik nespresso, senseo of zelfs jura koffie aangeboden krijg heb ik altijd liever een bakje lekkere thee.

Bij iemand die je Nespresso of Senseo aanbiedt krijg je ook gewoon Pickwick of hooguit Lipton. Lekkere thee is dan bij voorbaat al uitgesloten.

Deze schenk ik op kantoor:

100x beter dan die wrange rommel die je overal krijgt.

2 likes

Thee hoort vers. Niet in een zakje. :expressionless:

4 likes

Dat klopt, Lipton is rommel. Maar slechte thee is minder aanstootgevend dan slechte koffie. :grinning:

1 like

Dit topic gaat over automaten, niet over koffie automaten

3 likes

For my understanding; wat is er mis met jura? Bij gebruik van goede bonen is dat toch prima te doen?

Te gewoontjes. Steeds meer mensen kunnen zich zo’n apparaat veroorloven.
Om toch exclusief te blijven en een connaisseur te lijken dien je een exotisch iets te prefereren, bij voorkeur iets dat amper te verkrijgen is.

Om toch on topic te blijven: Bovenstaand stukje gaat ook op voor horloges.

8 likes

Om over oploskoffie nog maar te zwijgen :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

Het produceert lauwe espresso. En espresso is per definite ruk.

Koffie is Filter, French press, Bialetti, Arabisch of Opgeschonken.

Om dat aan de snobs van @Capibara en aan horloges te relateren: ik ben beter dan jou omdat ik in the know ben een weet dat een obscure Braun koffiezetter van vijf euro bij de kringloop betere koffie zet dan jouw duur Zwitserse Rolex apparaat.

Ik kweek daar een nonchalante air van superioriteit bij om te verhullen dat ik die jura niet kan betalen.

Al meen ik wel wat ik zei. Ik haat espresso. :grinning:

3 likes

Alleen als je 'm niet schoon houdt, toch?

:astonished::rage:

Bij koffie geldt = sterker = beter.

Je weet dat die dingen een goedkope manier zijn om espresso zo dicht mogelijk te benaderen, toch? :wink:

Vind ze overigens wel goed, en al maakt het merk me op zich niet uit, het extra ventieltje van de Brikka maakt 'm wel net even wat lekkerder met zo’n schuimlaagje.
Kunst met zo’n moka pot is overigens om 'm precies vol te doen dat het niet ranzig wordt, maar wel retesterk is :smiley:

gtfo XD

(voordat iemand dit verkeerd opvat, dit is een grap)

2 likes