Automaat stil zetten 's nachts?

:nerd_face::joy:

3 likes

Ja…doe jij dat niet dan :thinking:
Beetje horloge liefhebber doet dat hier hoor.
Je moet wat over hebben voor je hobby.

3 likes

Jij moet een 7s26 uurwerkje of twee hebben liggen, want de meeste datums in mijn kist verspringen om 12 uur. Behalve de 7s26. :slight_smile:

1 like

Zo, ik slinger de Nespresso even aan voor een genietmomentje! :+1:

maar hoe zet je dan het uurwerk stil als je de kroon toch weer aandraait? Heb jij er zo’n speciale 3-6 uur stilzet kroon in laten bouwen? :joy::rofl:

1 like

Kinderhanden? :slight_smile: Sorry. Kon het niet laten. Ik hoop voor je dat je binnenkort weer wat anders kan dan koffie (of yoghurt) drinken.

1 like

Awel, inmiddels lukken kleine stukjes vast voedsel alweer. Ik moet alleen niet te stevig hoeven kauwen. Lachen daarentegen moet ik mee oppassen, anders voelt het of de hechtingen eruit knallen. Het is een gezellige boel hier. :smirk: Tweede bakje maar…

1 like

Ook leg ik het horloge snachts op een fineer van kersenhout dat ligt op een stuk kalfsleder. Dit vangt trillingen en temperatuur schommelingen op. Momenteel ben ik bezig met een plaatje lood er onder te monteren met een koperen kooi constructie hier omheen. Dit alles word geplaatst in de humidor en ontkoppeld van de vloer door een geïsoleerde muurbeugel.

4 likes

Ik dompel hem 's nachts altijd onder in een kop koude koffie. Klinkt misschien raar maar op die manier komt er geen zuurstof bij en kan ie niet gaan roesten. Verder dempt het het getik waar ik anders wakker van lig. Wel de kroon dichtschroeven natuurlijk. De koffie wrijf ik er dan 's ochtends op een niet erotische manier vanaf.

2 likes

Ik denk dat de moderator deze topic beter kan gaan herbenoemen en wel van automaat stil zetten 's nacht naar koffie leuter topic.
De top 10 van de l… verhalen wordt hier met alle records gebroken en bevind zich nu in de top 2 van de ongelooflijke onzinnige horloge wiskunde.
In ieder geval wordt hier meer kennis opgestoken hoe je de koffie moet drinken.
dixi

3 likes