Dat was de lekkerste koffie volgens de heren waar ik mee te maken had in het mooie Haifa.
Israel is een mooi land. Aardige mensen, interessante geschiedenis, goed eten maar koffie maken kunnen ze daar niet.
Dat was de lekkerste koffie volgens de heren waar ik mee te maken had in het mooie Haifa.
Israel is een mooi land. Aardige mensen, interessante geschiedenis, goed eten maar koffie maken kunnen ze daar niet.
Klopt, maar diezelfde argumenten gelden ook voor een quartz waar je dit altijd ziet om de batterij te sparen… maar een automaat op deze manier te stil te zetten ?? Weet niet of het geactiveerde hack mechanisme op lange duur nadelig zou kunnen zijn voor een uurwerk ?
Ik namelijk ook, dus ik heb heel wat websites afgezocht naar een Weems Herritage, en er één gevonden die ik niet kon weerstaan en echt heel graag wilde hebben.
Nou kan ik je meedelen dat er aan een Weems Herritage goed aan te komen is, ook de speciale edities zoals limited editions.
Bronnen: Chrono24, marktplaats, dit horloge forum, horloge webshops.
Ik weet niet of je ook bekend bent met de technische aspecten. Daarom dit:
Het caliber is een 24 jewels L699.2 ETA. De gangreserve is 46 uur.
De uitvoeringen: Met Romeinse cijfers, met arabische cijfers. Met bruinleren krokodil band, met blauwleren krokodil band, met haaienleren band. Er zijn versies die op de basel wereldkloktijden hebben, een neutrale basel, een blauwe binnenring, een crème binnenring.
De maten: 38.5mm versies tot en met grote 47mm uitvoeringen.
Het begint nieuw bij circa een €3500,— en op chrono24 kan je mazzeltjes tegenkomen. Als je dat over hebt voor een middenklasse horloge merk zoals Longines, dan is er geen probleem. Ik kan mij goed voorstellen dat een horlogemerk zoals Omega dan eerder wordt overwogen voor een aankoop.
De lekkerste koffie ooid heb ik gedronken in Italië.
Het zit de Italianen in hun bloed, en ik in hun bloed. Zo nu wil ik graag een snelle nieuwe Ferrari hebben.
Die batterij loopt sowieso over tijd leeg, kroon of niet. Voor die drie tot vijf jaar die je er mee doet lijkt me dat ook geen goed idee.
Een quartz horloge heb ik nog nooit uitgezet door de kroon uit te trekken of los te schroeven. Lijkt me ook niet nodig. Wat kost een batterijtje nou? die 5 euro.
Vorige week nog bij een officieel servicecenter van een paar grote merken nagevraagd. De uurwerken ‘s nachts niet stilzetten. Ook maakt het geen verschil of je bij een langere periode van niet gebruiken het horloge op een winder zet of juist ‘in ruste’ in een kast weglegt. Kroon uittrekken wordt wel afgeraden. Oudere typen horloges even opletten met olie.
Hier ben ik het niet mee eens "Ook maakt het geen verschil of je bij een langere periode van niet gebruiken het horloge op een winder zet of juist ‘in ruste’ in een kast weglegt."
In ruste heb je geen slijtage… wel af en toe het uurwerk laten lopen (horloge dragen) vanwege de olie.
Ik trek altijd de wijzers er af snachts.
Is dat om de wijzers (lume) dan op te laden zodat je ze overdag beter ziet?
Slim! Is minder weerstand voor het uurwerk!
Heel slim. Mijn vrouw en ik slapen ook al zo lang we elkaar kennen op onze eigen gesloten slaapkamer. Ook ter voorkoming van slijtage.
Klopt. Van vers gebrande bonen wordt ook een espresso beter.
Daarvoor gaan we hier in Rotterdam gewoon naar een tent waar ook een branderij in zit.
Lijkt me echter wat veel werk om thuis of op kantoor te gaan doen.
Verschil van mening Natuurlijk kan het té sterk, maar ik ben het nog maar 1x tegen gekomen.
Ik had het niet over een percolator, maar over een moka pot. Die worden wel vaker met elkaar verward, maar zijn eigenlijk simpel uit elkaar te houden: Bij de moka pot komt het eindproduct bovenin, bij de percolator onderin net boven het water reservoir (ze hebben vaak wat meer een gietervorm). Voor zover ik weet maakt Bialetti helemaal geen percolators, zo wel dan zijn ze in ieder geval niet populair.
Er zit een behoorlijk verschil in smaak tussen percolatorkoffie en koffie uit een moka pot.
De moka pot heeft mijn voorkeur.
PS - de moka pot (Bialletti Brikka om precies te zijn, samen met een Zwitserse schone):
Trouwens wel een fantastische faal om het dan weer ontopic te willen maken met een horloge op de foto… en daar dan geen automaat, maar een handopwinder neer te leggen
Jongens wat een onzin komt hier voorbij; iedere horlogeliefhebber weet dat je uurwerken het beste kunt laten lopen en ter voorkoming van slijtage er minder vaak de tijd op moet aflezen.
Dat dacht ik dus ook. Echter deze gediplomeerde horlogemaker was er vrij zeker van dat dit voor de moderne horloges niets uit zou maken.
Dat zal best. Das beter voor zijn handel, dan ziet ie je weer sneller terug
Alleen van toepassing als ie nog maar 5 jaar moet tot z’n pensioen. Zou ik in het Nederland van nu niet volledig op vertrouwen
Het is vooral belangrijk om je horloge tussen 3 en 6 uur snachts stil te zetten . Hier mee voorkom je dat de datum verstelmechaniek extra slijt. Het uurwerk krijgt voldoende rust en veren kunnen hun overmatige spanning langzaam laten afzakken. Tevens is het niet te lang om de olie te laten indikken en blijft het vooral soepel in de robijnen.
Heel belangrijk is dat je het horloge waterpas en met de wijzerplaat omhoog legt. De kroon hoort lichtjes aangedraaid te worden zodat her uurwerk stof vrij blijft maar niet gespannen in het klem mechaniek geklemd staat. Zelf had ik verwacht dat meer mensen dit allemaal als algemene kennis beschouwden.
Dus ik moet een wekker zetten om op 03.00 uur mijn horloge stil te zetten?.
Om 24.00.uur is de datum toch al versprongen
Ik snap dan het voorkomen ven slijtage niet?
HEAR HEAR!
Wij zijn het regelmatig zéér eens, zo ook hier.
De praktijk is echter dat ook ik vaak niet de tijd neem om de kopi luwak te maken en gemakshalve de Jura maar een slinger geef.
En on topic: een automaat is er nu juist op gemaakt door te lopen om het aantal (pakking beschadigende) kroonacties te beperken.
Het hele raison d’être v.d. automaat neem je weg.