Automatisch horloge kopen dat 2 jaar heeft stilgestaan

Ik neem aan dat dit is ivm slijtage. Komt het vaak voor dat een horloge versleten is?

Service interval is meestal na 5j continue gebruik, of max 10j oude olie. Dus bij 2j watchwinder is er al meer service interval verbruikt.

Zo gezegd zou je denken dat door een watchwinder te gebruiken, je horloge twee jeer zo snel slijt.

Nee, het horloge loopt gewoon, op een winder. Het zijn in mijn optiek stomme apparaten, want het is het alsof je je auto niet gewoon parkeert als je thuis aangekomen bent, maar een robot inzet om hem continu rondjes om je huis te laten rijden.

Het slijt dus niet sneller dan bij gewoon dragen, maar het zijn nodeloze kilometers.

1 like

Nou, er is een sjeik die zijn Rolls 24 uur per dag laat draaien zodat hij altijd in een warme auto zit. Heeft er meerdere geloof ik. Iets van 300 ofzo :smiley:

Die sjeik is dan een grote eikel, en een wandelend milieudelict bovendien. Dat is een goede illustratie van mijn reden om een maximum vermogen te willen gaan handhaven, wereldwijd, want dat soort gelul zou gewoon niet moeten mogen, net als prive jets, cruiseschepen, superjachten, en andere destructieve onzin waardoor half Italië nu onder water staat.

Terug komend op horloges: twee jaar stil liggen hoeft geen groot probleem te zijn.

7 likes

Het eerste weet ik niet maar een wandelend milieudelict ( rijdend eigenlijk) zeker.

On-topic :smiley:
Lijkt mij ook geen probleem om een horloge twee jaar stil te hebben liggen. Hooguit een pakking of rubbers die uitgedroogd kunnen zijn indien in de volle zon te hebben gelegen.

Een standkacheltje hoeft de wereld niet te kosten.

3 likes

Is dat deze sjeik een eskimo? Meestal woont een sjeik toch in een warm land? Trouwens een Rolls zonder standkachel…

1 like

Hij woont idd ergens in Dubai oid dus warm. Alleen wil hij op elk moment van de dag in een lekkere warme auto kunnen stappen dus er staat 24 uur per dag een auto klaar met chauffeur uiteraard. Gekke mensen op deze wereld hahahaha. Helaas is mij niet bekend welk horloge de beste man heeft. :thinking:

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Inderdaad! De wereld zit vol gekke mensen. Je zou toch denken dat je in Dubai de auto alleen maar buiten hoeft te parkeren en dan wordt het vanzelf “lekker warm” binnen. Ik kan me nog wel voorstellen dat hij de auto laat lopen voor de airco.

Misschien is dat het ook wel :rofl:.

Net bij een juweluer geweest voor het vervangen van een batterij en meteen gevraagd of het een probleem is als een automaat 2 jaar stil staat in een etalage in de volle zon. Denk, ga van het ergste uit. Ze keek mij aan alsof ik gek was en zei dat er geen zon in de etalage komt. Daar had ze gelijk in maar was niet helpende. :thinking:

1 like

En wij maar moeite doen voor het milieu :wink:

Het gaat om een Tissot PRX voor 500 euro een nieuwe. Is dus geen spotprijs vergeleken met aanbod wat ik soms voorbij zie komen in het blauwe deel hier.

Voordeel is wel dat deze dus helemaal krasvrij is…

1 like

Tja. Ik ben geen fan van powermatic 80 uurwerken in vergelijk met gewoon de ETA voorganger of de Sellita variant, omdat het modulaire wegwerp-uurwerken zijn geworden, maar dat is een persoonlijke tic. Het helpt ook niet dat ik moe ben van alle geïntegreerde bracelets, dus het is moeilijk objectief te zijn.

Dat gezegd hebbende: Je krijgt neem ik aan gewoon 2 jaar garantie. :slight_smile: En eerlijk is eerlijk, als hij niet in het raam heeft gelegen kan er niet veel mis gaan met een powermatic 80. Ik weet wel dat ze er bij een noodzaak tot reparatie modulair iets inlepelen of het hele uurwerk gewoon vervangen.

2 likes

Zijn er PRX horloges met een ouder uurwerk of is dit model altijd met die wegwerp uurwerken?

1 like

Krijg overigens net 15% korting in de mail van https://watchlyx.com/ dan is ie daar 575 nieuw :smile:

Laatst een 19 jaar oude NOS Speedmaster Professional hier gehad. Zat nog in de plastic uitleverings-blister. Op de Timegrapher gehad, en in samenspraak met de eigenaar geopend - oogde en liep volledig als een nieuwe. 2 jaar zou geen punt moeten zijn. Ik zou wel de waterdichtheid laten checken.

1 like

:grin: Da’s de reden dat ik een PRX alleen als kwarts zou willen hebben. Mechanisch heeft dan geen meerwaarde meer.