Automatisch voor €400,-

Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een sportief maar toch stijlvol ogend automatisch horloge voor onder de €400,-.

Ik draag momenteel een simpele Quartz chronograaf (pulsar pt3045x1) en vind dat het onderhand tijd is voor iets serieuzers.

Na vele merken en soorten klokjes te hebben bekeken ben ik eigenlijk niks wijzer geworden. Voor dit budget kom je vaak uit bij zo gehete “knip en plak” merken, en daar ben ik niet naar opzoek. Het liefst mag mijn aanstaande klokje wel een beetje uniek zijn, dus de zoveelste diver moet wel heel erg mooi zijn om mijn interesse te wekken. Ook een merk met echte passie voor horloge heeft natuurlijk extra charme.

Voor de rest ben ik klassiek auto liefhebber, dus een verwijzing naar de autosport zo een leuke bijkomstigheid zijn.

Ik heb het postuur van een satéprikker, naar verhouding is mijn pols dus een soort splinter. Een klokje groter 45mm ziet er dan uit alsof ik een wandklok om mijn arm heb hangen, en daar zit niemand op te wachten…

Ik ben benieuwd waar jullie mee op de proppen komen, iedere inzending is welkom! Alvast bedankt voor alle moeite.

Groetjes

14 likes

Een Seiko sarb 033 misschien? Is stijlvol maar kan ook sportief zijn, geen plakmerk en een eigen uurwerk erin. En een mooie maat.
MD-17226_20160329114538_71740123b59597c9
Edit: wel wat moeilijk te krijgen voor een goede prijs

9 likes

Altijd lastig adviseren, heb je een voorkeur voor een bepaalde stijl? Voorkeur voor afmeting?

Is nogal ruim :roll_eyes:

Ik denk dat je of het blauwe deel in de gaten moet houden, goed kijken wat je zoekt en wellicht zoeken bij leuke microbrands. Anders kijken bij Seiko of Citizen wellicht

Dit is onzin, niet stijlvol, een duiker.

1 like

Vind deze net iets te klassiek ogen

1 like

Ik vind de Seiko solar SSC715p1 wel een leuk horloge. Maar het heeft net niet wat ik zoek, mist een bijzonder randje zeg maar.

Divers kunnen zeker wel stijlvol zijn. Maar je ziet merken die een diver in de collectie hebben en wanneer je ze naast elkaar legt lijken ze allemaal erg veel op elkaar.

Komt misschien ook wel een beetje door het concept van een diver. Maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Jahoor, maar zoeff hier is zelf naar dit horloge opzoek en slingert die dus zomaar hier in dit topic zonder echt na te denken wat je een beetje zoekt.

1 like

Alstublieft:
https://www.watchgecko.com/geckota-racing-c-03-automatic-watch

7 likes

Nog even nagedacht:

Stijlvol: check (althans tijdloos sowieso)
Bescheiden formaat: check (39mm)
Tof merk met historie: check
Automaat: check

De Laco Augsburg, in diverse kleuren leverbaar. Waaronder een prachtige blaue stunde variant :ok_hand: houdt je geld over voor een toffe Seiko 5

Succes

1 like

Ok

1 like

Seiko alpinist (sarb017)?

3 likes

Ik vind deze wel vet hoor

1 like

Staat ook in het blauwe gedeelte

Zoek er maar eentje uit.
Staan allemaal in het blauwe gedeelte :wink:

2 likes

Welkom!
Wat is leuker dan een horloge kopen…
De zoektocht, het oriënteren, het proberen. Lees een paar weken mee op het forum en je doet veel inspiratie op.

3 likes

Zeer interessant draadje, volg ik graag even mee :blush:

uniek, automaat, ruim binnen budget en niet te groot:
(Staat in het blauwe gedeelte)

2 likes

Welkom op dit forum. Tissot’s met het swissmatic uurwerk vallen net binnen je budget. Bijvoorbeeld de V8 swissmatic:

Of gent XL Swissmatic

.

Beide uiteraard in verschillende kleurencombinaties en met diverse banden leverbaar.

7 likes

Steinhart kan ook leuk zijn bekijk die ook ff :v:t3:

1 like