Automatisch voor €400,-

Als je je budget een beetje verhoogt en/ of wat bespreekt met de verkoper lijkt dit me een uitstekende keuze :smiley:

3 likes

Ik vind dit een hele mooie optie! Ik denk zeker met een licht bruin leder geperforeerde band. Bedankt!

1 like

Dat vind ik ook een erg mooi horloge. En je krijgt er een auto bij.

1 like

Deze tissot is ook erg mooi!

1 like

Als je echt een mooi horloge wilt, voor een goede prijs zou ik de revue thommen doen uit het blauwe gedeelte.

Wat dacht je van deze Tom? Nieuw is deze ruim 400, maar gebruikt is hij ruim onder je budget.

4 likes

Ziet er netjes uit!

1 like

Vind hem wel stijlvol, maar niet echt wat ik zoek.

Heeft iemand nog een idee voor een nette chronograaf?

Tissot is zeker aan te raden. Ik heb een Tissot Le Locle gehad, prachtig kwaliteitshorloge voor relatief weinig geld! Betere zwitserse instappers ga je niet vinden!

1 like

Chronograaf automaat is moeilijk te vinden voor de prijsklasse. Ik heb zelf een Dan Henry 1964. Hele leuke racinginspired met een mechanisch/kwarts uurwerk (de chronograaf mechanisch aangestuurd). Kost ietsje meer dan de helft van het budget (of minder in het blauwe gedeelte als hij er is). Mooi vintage design en degelijke kwaliteit.

Oja: en maatje 38mm. Geweldig voor een satéprikker :sweat_smile:

(Ik heb de rechtse)

5 likes

Ik vind wel heel erg mooi! Goede aanbeveling

1 like

Mooie horloges, maar DH heeft geen historie en ik vind het toch wat ‘plakmerkachtig’ overkomen… Lijkt me dus niet wat TS zoekt. Ik zou eerder kijken naar een echt horlogemerk als Seiko, Tissot, Certina, Hamilton, etc.

Als je absoluut geen man van detail en vormtaal bent, zeer zeker. :slight_smile: Dat gezegd hebbende:

Het enige wat me, naast de Orient Bambino en heel veel Seiko 5 te binnen schiet voor minder dan 400 ballen is Roamer bij Seriouswatches.


De SARB’s zijn discontinued en rijzen de pan uit. Bij Tissot en Hamilton moet je 500-600 ballen mee nemen, en rare microbrands moet ik niet.

Als je zegt dat een vintage chronograaf ook mag, is daar de Seagull 1963 bij poljot24.de

Of Seiko 5 voor veel minder. De SNXS79, bijvoorbeeld.

Verder is de spoeling onder 400 ballen gewoon dun met betrekking tot automaten.

De post van @Apeks negeer ik even, dat zijn allemaal enorm drukke sportklatsers die gewoon niet stijlvol zijn in mijn visie op dat woord.

3 likes

Hoi Tom,
Kijk anders een bij Brunmontage
Echt een leuk horloge, ruim binnen budget en met een Nederlands tintje.
Bedrijf opgericht door een forumlid.
Zelf heb ik ook saté polsen😉 16,5 cm maar dit past prima.

4 likes

Seiko 5 Speed Racer ( SNKK27 )

Ligt zo rond de 100 euro, dan kan je wennen aan een automaat.
Kun je daarna altijd nog verder zien :+1:

Seiko 5 Speed Racer

In NL verkrijgbaar bij Monsterwatches.nl

Op verzoek wordt de bracelet precies op maat gemaakt
voor jou pols.
En dat kost niks extra.

Een automaat chrono binnen jouw budget wordt wel een bijzondere opgave…

Als je graag een chrono wil zou ik eerder naar een Quartz gaan kijken…

Tissot heeft dan wel mooie modellen zoals de PR100 lijn

https://www.tissotwatches.com/en-en/men.html?_=1596259347082&dir=asc&filter_movement_type=1201&filter_strap=1210&filter_subfamily=1474&order=bestseller

Dan Henry heeft inderdaad weinig historie. Wat ze wel hebben is een zeer goed verhaal over waarom dit merk gemaakt is en waar alle inspiratie vandaan is gekomen. Ik vind dat je alsnog goed respect kan hebben voor een merk als dit. Zeker nu dat eigenlijk alle merken onder maar een paar grote namen staan… Sommigen zijn hun historie echt kwijt.

Misschien een seagull?

5 likes


10 likes