Klasse!
Super mooi! Maar dit zit toch ruuuuuiiiim boven budget van de TS?
gezien het horloge hier gepromoot wordt, wilt ie hem misschien wel voor die aanbiedingsprijs aan de TS aanbieden😉
Rond de 400, dan zit je net onder de nieuwprijs van de swatch group van de “instappers”.
Maar bij Orient, Seiko en Citizen valt er zeker wat moois en kwalitatief te shoppen.
Even een wildcard: NL webshop met garantie, horloge van Orient van de Star lijn (betere afwerking) met serieuze complicaties gelijk
De geckota, Tissot en Dan Henry zitten aardig in de richting van waar ik naar opzoek ben. Maar mis zoals sommige hierboven al zeggen een beetje merk historie.
Als we het budget een klein beetje ophogen (Max 600), zijn er dan mensen die een sportieve automatische chronograaf kennen?
Nog even een maandje sparen
Dan zit je eerder aan mecha-quartz qua Zwitserse chronograaf, of een Chinees of nog leuker Russisch uurwerk.
Rus heeft zeker grote historie!
Eerste horloge in het vacuum van de ruimte, gedragen door menig cosmonaut. Nieuw in de stikkers
Pardon… De beste man had de civiele versie aan tijdens z’n spacewalk(al had hij weinig controle en kwam hij bijna de capsule niet meer in)
Wat vinden we van de Bulova Marine Star 96b287. Dit is wel een Quartz uurwerk…
Geniale post!
Écht wel leuk hoor! Foto om de pols?
Automatische chronograafuurwerken zijn duur. Ben bang dat 600 Euro lastig wordt. De goedkoopste Automatische chronograaf van Tissot is de Couturier, kun de online vinden vanaf ruim 700 Euro.

.
Bij jomashop heb je deze: https://www.jomashop.com/tissot-watch-t106-427-16-262-00.html, wel erg groot met 45 mm en je hebt importkosten, maar als je een automatische chronograaf wil is dit wel een optie.
Inderdaad een optie, zat er ook net naar te kijken
Let wel dat horloges van Jomashop geen fabrieksgarantie hebben. Je bent overgeleverd aan de aftersales van Jomashop en die schijnt niet geweldig te zijn.
Niet persé een dealbreaker, ik heb ook wel eens een Tissot gekocht bij Jomashop, maar wel iets om in het achterhoofd te houden.
Wat nog mist is Certina, heeft mooie dressers en mooie chrono’s in Quartz en automaat
Kunnen in het blauwe gedeelte of op MP hele interessante prijzen hebben.
Al genoemd is Roamer. Tegenwoordig weer wat afgedaalt naar de populaire prijsklassen maar heeft zeker een grote historie.
Er zijn ook mooie eterna’s te koop als je het interessant vindt om een youngtimer vintage te dragen.
Meestal in jouw prijsklasse als tweedehands in Quartz uitgevoerd is maurice lacroix , maar man wat een mooie horloges hebben die zo af en toe (niet alles is mooi, er zitten ook vreemde ontwerpen bij)
Er zijn mooie Orissen tweedehands te koop, altijd automaatjes… en over historie hoef ik niets te zeggen denk ik
Daar had ik niet aan gedacht. Maar verhip, in de uitverkoop bij seriouswatches:

Inderdaad, gewoon 400 ballen. Chapeau!
Dat zie ik als nadeel. Orient Star maakt ook prachtige modellen zonder al die drukke tierelantijnen, maar die verkoopt Seriouswatches dan weer niet. Als je in Friesland zaken wilt doen voor iets eenvoudigs van Orient zit je aan de Bambino vast.
Die is inderdaad fraai.
Maar voordat je na lang sparen iets online koopt zou ik wel even gaan passen, zeker omdat je zoals je zegt geen heel erg forse polsen hebt. Een grote online juwelier met Tissot (en andere merken) is Bouman in Culemborg, en die hebben ook een fysieke winkel. Weet niet of je een beetje in de buurt woont, anders is een bezoekje denk ik wel de moeite waard.
https://www.boumanonline.nl/horloges/filter/tissot/automaat/stopwatch
Hoi Tom
Hoe vind je deze…eventueel Seiko Premier Chrono Solar SSC597P1. Valt mooi rond de pols en schitterende uitstraling…
Staat tekoop in het blauwe gedeelte… laat maar horen bij interesse.
Mooi klokje hoor, maar is het niet voor mij