Auw!

Foto’s is altijd lastig, maar aan de zijkant is er niets aan de hand tis echt een dikke veeg / buts precies op de facet / bovenkant.
Nah kan nog eens langs S&C maar denk niet dat ze daar veel mee zullen doen.

Hoe is ie er in gekomen dan🤔

Zo gekke gedachte niet. Het proberen waard.

1 like

Geen idee, 2 weken geleden weggelegd en niet gezien, niet gemerkt.
En in mijn horlogedoos is het niet gebeurd want meneer ligt naast mijn plastic swatch System51 …

1 like

Dat maakt de hap eruit nog erger, nu kan je niemand de schuld geven!:wink:

Ik wil geen onnodige reclame maken maar Dik is echt serieus goed met kast schades. Hij oefent ook eerst op een oude kast om lastige schades te corrigeren omdat je maar een kans krijgt. Ik heb er nu een paar keer wat uitgebreider werk laten doen en ben zeer tevreden over het herstel van de kasten. Eens informeren kan geen kwaad.

2 likes

Foto’s?

Dit is echt klote. Een haarlijntje kan ik mee leven, maar dit zou mij blijven storen. Ik zou ook op zoek gaan naar een adres om het te laten repareren. Of anders verkopen en een nieuwe halen.
Heb ooit een flinke kras gemaakt op de bezel van mijn paar manden oude Alpha Daytona. Sindsdien draag ik het horloge gewoon met minder plezier. En dan heb ik het over een horloge van 150 Euro…

Die verhalen over “karakter” kan ik persoonlijk ook niks mee. Als er een deuk in je net 4 maanden oude auto zit breng je hem ook naar de spuiter. :thinking:

2 likes

Mijn Pontos bv had veel krasje op de bezel en andere gepolijste delen. Daarna weer snaar strak.

Gaat niet zozeer om krassen die eruit kunnen worden gepolijst he, maar om deuken waarbij materiaal helemaal weggeduwd/missend is. Als je dat weggepolijst blijf je een hap zien, of je polijst hem zo enorm dun dat het ook niet meer op schiet.

1 like

Eens. Ik krijg binnenkort een oude Seiko terug waar twee dikke pitten in de kast zitten en ben dus erg benieuwd hoe dat is gelukt. De Pontos was zonder materiaal erop te brengen weer netjes te krijgen.

1 like

Die is moeilijker te bewerken. Sinds ik met messenstaal bezig ben realiseer ik me dat de hardening altijd plaats vindt voor de laatste polijstbeurt.

In het geval van Grand Seiko, waar handwerkers een paar micron per stootje van het materiaal afhalen door het op het oogje langs een draaiende schijf te jassen, zou polijsten van geharde kasten wel eens afbreuk kunnen doen aan het mogelijke afwerkingsniveau.

Daarom zijn al die geharde kasten ook facetloze zandstraal- of satineer-misère’s, vermoed ik maar.

Als ik uit m’n nek lul verneem ik het graag. :slight_smile: Ik schuur en vijl m’n lemmet in ieder geval echt helemaal af voor ik het de brander in gooi. :slight_smile:

Je zou hem naar il menzerna kunnen sturen op instagram?

Die heeft hem zo weer als niet voor een paar honderd.

Alleen zit je dan wel met de Rolex garantie die mogelijk vervalt.

1 like

Ik zou hier ook van moeten slikken. Ik hou niet zo van ‘karakter’ @sat

2 likes

DOEN!

1 like

tja… het leven kan hard zijn…of toch harder dan je horloge :grimacing:

1 like

Auwtsch , dat is een beste stuik.

Even laten bezinken en dan gewoon kiezen , laserwelden of gewoon laten zitten.

Ik persoonlijk zou dit absoluut laten bewerken.
Erg jammer.

I feel you :slightly_frowning_face:

1 like

Een krasje is vervelend maar oké.
Deze hap eruit zou ik niet kunnen handelen dus EXIT.

3 likes

Kun je het nog lijmen?

4 likes

Ach joh, je kunt nog gewoon zien hoe laat het is!

2 likes