Bah......alweer een hommage :) en nog één MvM (Modje van Marco)

Door de titel van dit topic is er waarschijnlijk al sprake van een select lezerspubliek. Mochten er desondanks toch serieuze horlogeliefhebbers een kijkje nemen in dit topic biedt ik ze bij voorbaat mijn welgemeende excuses aan en wil ik tevens meedelen dat ik ze op geen enkele wijze wenst te schofferen en dat het ook zeker niet de bedoeling van mij is om uitvoerige (reeds gevoerde) discussies op te starten :grinning:

Zoals reeds uit eerdere topics van mij is gebleken heb ik niets tegen hommages en kon ik het nu ook weer niet laten.

Hoewel de laatste weken het een en al Rolex is wat de klok slaat (er schijnen zelfs fakes te worden getoond in de befaamde rubriek “wat dragen wij vandaag”) ben ik die trend al voor geweest door de aanschaf van een politi ocean pro via dit forum een aantal jaren geleden.

Alhoewel het lijkt alsof de Omega-liefhebbers het hier afleggen tegen de Rolex Die Hards had ik toch mijn zinnen gezet op een Speedmaster hommage.
Al rondkijkend op de site van ene Ali uit het verre Oosten kwam ik voor een spotprijs een op een speedmaster gelijkend klokje tegen met een zgn. “Sterile Dial” in quartz uitvoering.
Tot mijn verbazing ontving ik een klokje die volgens het internet niet meer leverbaar is namelijk een Alpha Speedmaster automaat.

Enige verschil was echter dat de metalen band was vervangen door een stuk karton en er niet het Alpha-logo opstond maar u raadt het al…het Omega-logo m.a.w. je krijgt ongewild een replica toegestuurd. Blijkbaar beschikte men niet meer over alle onderdelen daar het achterdeksel was voorzien van de kreet “Seamaster” :cry:

Aangezien de vormgeving mij echter wel aanstond uiteindelijk via Ebay in Japan iets soortgelijks besteld

Ondanks het feit dat de Japanner er in tegenstelling tot de gemiddelde chinees er niet op zet dat het een “gift” of een “commercial sample” betreft maar de werkelijke waarde toch weer mazzel gehad. Geen extra kosten :grinning:

De plaatjes:

Vrees alleen dat ik wel wat problemen ga krijgen met de gebruiksaanwijzing :smiley:

Nu nog even de band passend maken (helaas geen schroeven ) en op zoek naar een mooi leertje.

4 likes

Dat vind ik wel een uitspraak,kan je die onderbouwen?

Mooi! Hoeveel meter waterdicht is de Politi?

Is niet nodig lijkt mij…

a. er staat "schijnt"
b. was niet serieus bedoelt
c. lees de rubriek maar na waarin de Rolex-kenners (ik niet dus) menen een fake te spotten

1 like

Blader maar eens door het topic :wink:

Is een een Grovana coral reef, wel een prima gemaakt horloge. Ik heb er eentje gehad en naar Grovana gestuurd en om laten bouwen naar hun “eigen” model. Als oud producent van Steinhart weten ze wel hoe je een goede hommage maakt. :smile:
Ik ben er nu aan voorbij maar ben blij dat ik hem gehad heb, heeft me weer wat geleerd in het ontwikkelen van mijn voorkeuren. Moet nog wel zeggen dat de service van Grovana echt geweldig was, top bedrijf !

1 like

10 ATM volgens het dekseltje…maar ik kom nooit dieper dan een meter of drie (zere oortjes) :grinning:

Was verder niet als groot punt bedoelt en kan zijn dat ik dat stukje topic gemist heb natuurlijk.

Leuke klokken :+1:

Vooral de Politi en Technos zijn verbazingwekkend goed gebouwd. Veel plezier ermee :wink:

2 likes

Proficiat :thumbsup:

Vind persoonlijk alleen de Techno leuk, heb er zelf ook al eens naar gekeken.
Gewoon voor de fun, eens kijken of ik er misschien anders over ga denken als ik iets soortgelijks zou dragen.
Mocht je er dus van af willen , stuur me een PB.

Verder alvast veel plezier ermee.
Pieter.

Dan vind ik het dus een blamage en geen hommage. Rommel, shit, troep!

Ben blij dat je de zelfspot in het topic weet te onderkennen :smile:

Kwam bij mij wel even zo over.
Terwijl TS daar - zonder een oordeel over te geven - terecht aan refereerde.

1 like

Louis, niet meer in de spiegel kijken net voordat je post.

:grin: :grin: :laughing: :wink:

Elf.

1 like

Serieus ? Die van mij was 30 ATM. Heb jij de versie met Eta 2824 ?

Mooi horloge! Maar dat is in dit geval maar deels dankzij Technos natuurlijk :stuck_out_tongue:

Haha…nee …dit betrof de eerste Hanneman versie met myota uurwerkje

1 like

Haha…heb geen moeite met de reactie van Louis hoor…mag graag een beetje kietelen hier

Ik ook niet. Like Louis.

Soms wil je je shoarma als “bakkie grof”.

:laughing:

Elf.

Die heb ik niet gesignaleerd. Zie alleen een duiker die geen duiker is, dan slaan bij mij de stoppen door…