Ball Engineer III Bronze Star & Silver Star

Het was mij bijna ontgaan en toen was ik ineens klaar wakker :scream:

Begin december ontving ik al een mail van Ball, omdat ik eerder al 2 stuks had geregistreerd. Hierdoor kreeg ik op beide exemplaren 1 jaar extra garantie. Toch weer mooi meegenomen.
Nu wist ik uiteraard, dat er mails binnen zouden komen met acties en nieuws. Niet overdreven veel en leuk om op de hoogte te blijven. Zeker de BMW edities doen mij helemaal niets, omdat het BMW mij niets doet :sunglasses:
Waar ik niet bij stil had gestaan, dat er ook super acties zijn.
Zo ook deze, met de nieuwe Ball Engineer III Bronze Star & Silver Star als middelpunt. Leuke klok dacht ik nog, zonder verder te kijken wat het aanbod nu werkelijk inhield. Vandaag ben ik ontwaakt en helemaal hoteldebotel van de blauwe uitvoering.

Oordeel zelf, de Bronze is 43mm en de zwarte en blauwe zijn er in 40mm en 46mm. Overigens is de Bronze een limited Edition van 3000 exemplaren.
Denk dat het de Blauwe in 40mm gaat worden :heart_eyes:

En dan nu de klapper: Wie vóór 1 januari 2017 bestelt, krijgt deze jongen (vers van de producent) voor €810 in huis. Levering maart - april en de officiële introductie komt dan in mei. De prijs ligt dan globaal op €1600 voor de Silver Star :wink:
Morgen nog even bellen met mijn AD en navragen of ik rechtstreeks bij hem kan bestellen, of dat het toch via het WWW moet. Het zou namelijk zomaar eens kunnen, dat hij de distributie voor Nederland gaat verzorgen :interrobang:

Voor geïnteresseerden Hier en Hier nog een link.
Oh ja, hier de Pre-order pagina van Ball zelf.

7 likes

Kast prachtig, kroon top. Maar bij Ball weten ze het altijd te verpesten met lelijk letters, cijfers, buisjes en wijzers. Vind ik.

4 likes

Eikel! Ben ik nu al aanbeland op de Ball website voor een pre order :innocent:

4 likes

Aparte kleur blauw hoor…mooi🖒

1 like

Nevermind :wink:

1 like

Heel mooi!
Heb me meteen voor de nieuwsbrief ingeschreven, voor dit jaar helaas geen horlogebudget meer:slight_smile:

1 like

Zo! Erg mooi zeg.
Kriebelt wel, maar is niet het juiste moment voor…

Ik vind alleen de fotos niet echt duidelijk… Grote kans dat het horloge in het echt een volledige andere uitstraling heeft dan hetgeen wat wordt gecreëerd door de gefotosoepte foto’s…

1 like

Heb de bronzen versie reeds besteld. Eveneens met mooie pre-order korting. brons en Ball stonden al lange tijd op mijn wishlist. Dat heb ik bij deze dus gecombineerd. Mooie specs van het uurwerk. Nu wachten…

1 like

Ik vind er geen ball aan, sorry (2x waarvan 1x voor de onvoorstelbaar slechte woordgrap)

1 like

De blauwe 40mm kietelt wel een beetje maar ik kan de jeuk aan :muscle:

3 likes

De bronzen doet mij nu net niets :sunglasses: Ben wel benieuwd hoe hij gaat bevallen. Welke wings laat je op de wijzerplaat zetten?
Sterkte met het wachten :wink:

Ik ben continue aan het krabben en denk dat er een zalfje op moet :joy:

1 like

Heb mezelf ook nog net in de hand. Gisteren meteen op de pre order pagina aanbeland maar ik kriebel en krab de komende dagen nog even rustig :joy:

Btw wie heeft al ervaring met Ball horloges en dan m.n. met de ss band en sluiting?

1 like

Niet mijn soort klok… te chaotische en onaantrekkelijke dial.
Ben wel benieuwd hoe de blauwe dial uitvalt in verschillende licht soorten. Veel voor plezier met wachten!

1 like

Wilde mijn eerdere post aanpassen, maar ik was te laat…

Wie heeft ervaring met Ball horloges en dan m.n. met de ss band en sluiting?

Ik ben benieuwd naar : soort links (pin/schroef/drilled), sluiting (dubbel/enkel), verstelbaar (aantal gaatjes)

Jeetje, Ball,…ik weet nog hoe graag ik er ééntje wilde toen ik er nog geen had.
Geweldige kwaliteit, ook de band en sluiting. Werkt wel met halve links, dus fijnverstelling is er niet bij bij die van mij. Nu hoeft dat ook niet, want hij past perfect.

Uploaden…

Uploaden…

Ball Engineer Master II Marvelight: al bijna 2 jaar vaste waarde in mijn lineup.
Voor €810 denk ik dat je niet snel een beter horloge kunt vinden.

-edit- bij de getoonde horloges vind ik de day-date niet zo mooi.

1 like

3 likes

Ik heb er wel ervaring mee, maar weet niet of er op deze eenzelfde band zit.
Bij mij zijn de links geschroefd. Ik heb een vlindersluiting met 3 stelgaatjes en een duikers extensie.

1 like

@Windhund en @Capibara … dank voor de info!

Tja…blijft het nog even onduidelijk welke band en sluiting de Engineer III heeft. Eens zien of ik het nog kan googlen…

‘time is of the essence’ :wink:

1 like

Volgens mij komt er nog wel BTW op:

1 like