BALTIC Aquascaphe Dual-Crown // PRE-ORDER

Het Franse micro-brand BALTIC heeft een nieuw horloge gepresenteerd in zijn serie divers. :blue_heart:

Baltic Aquascaphe Dual-Crown.

11.9mm dik

What should you expect?

20 days of pre-order with a special price.
300 first watches numbered.

Pre-order price : 550€ (VAT excluded) then
retail price in September 2021 at 650€ VAT Ex.

Pre-orders start on April 14, 4PM. (Paris time)

Estimated date of delivery : September 2021.

24 likes

Ik blijf BALTIC een warm hart toedragen. Ze bouwen heel langzaam en consistent aan hun merk met echt wel mooie modellen. :ok_hand:

2 likes

Ik vind Baltic ook wel tof. De twee dikke kroontjes op dit model dan weer niet, maar buiten dat aardig geslaagd :+1:t2:

1 like

Mooi!

1 like

Inderdaad een heel gaaf merk :ok_hand:

1 like

Heel gaaf horloge hoor!
En het filmpje vind ik erg erg mooi.

2 likes

Waanzinnig mooie promofilm inderdaad op hun website. Ik vind deze Dual-Crown een prachtige kast hebben en mooie evenwichtige dial, lekker retro vormgegeven. Die kronen lijken hier inderdaad wel wat heftig en uit verhouding, op de website ziet dit er meer in evenwicht en wat subtieler uit;

1 like

Mooi neergezet qua promo idd :ok_hand:
Horloge erg geslaagd , leuk die inner Bezel.

2 likes

Ja in de filmpjes zijn ze erg goed. De film van de eerste Aquascaphe kijkt ook weg als een film.

4 likes

Vet die kronen! Lekker vintage supercompressor vibe!

2 likes

Baltic is een mooi merk! Ik ben nog niet super enthousiast over dit exemplaar. Ik vind de verhouding tussen dial, inner bezel en last niet heel lekker. Maar zou m eerst eens op een normale manier moeten zien.

Ik denk niet dat ik hem zal kopen, maar hij ziet er zeker goed uit. :+1:

Hierbij een foto van Etienne, founder van Baltic.

5 likes

Ja, ik vind de dial inderdaad te klein in verhouding tot bezel en kast…

Hoe langer ik ernaar kijk hoe leuker ik hem vind. Ben langzaam op zoek, buiten mijn seiko liefde, naar een horloge die net anders is zonder raar of extreem te worden. Daar lijkt deze goed voor mij aan te voldoen. Vind de zwarte dial ook erg mooi. Mmm.

2 likes

Typisch horloge waarbij:

Oeh vet:

afbeelding

Ohnee toch niet:

afbeelding

3 likes

Ik moet toegeven dat sunburst ook niet echt mijn ding is. Wat dat betreft vind ik de eerste Aquascaphe met de grainy sandwich dial nog het mooist.

2 likes

Eens. Op die onderste foto is het ineens een SKX dial met blauwe sunburst.

1 like

Schermafbeelding 2021-04-09 om 10.52.03

Ik vind de kast en brushing erg mooi afgewerkt. Die scherpe chamfered edges (bevelling) is ook een mooi detail. :ok_hand:

1 like

Eensch!
De dikte en lengte van de wijzers komt ook niet lekker uit op de 2e foto.

@Petteflet Als je dat mooi vind, zou je ook eens naar de Nodus Contrail modellen kunnen kijken.
Die hebben ook die schuurpapier-meets-vers-circuit-asfalt look op de dial. :smiley:
Ik vind de verhouding van de gewone Aquascaphe ook beduidend beter, met name qua wijzerlengte en dialgrootte.

2 likes