Ah echt… Waardoor heb je dit beslist?
Wat losse dingen zoals de moeizame kroon, en de recht uitstaande lugs.
Die opstaande lugs vind ik ook het mindere aspect aan mijn bicompax. Blijkbaar hebben wel meer moderne horloges daar last van.
En de matige kastafwerking. Nu ja “matig”.
Jammer! maar als het er niet is, is het er niet
Is dit niet iets voor naast de IWC?
Of even klaar met duikers
nee en ja
Dat van die lugs snap ik wel. Maar naar mijn mening stond het horloge je wel goed.
Ik had het hier ook al aangegeven, maar Baltic wil hun straps inzetbaar maken op zowat alle horloges. Dat is een voordeel als je verschillende exemplaren hebt, maar is niet altijd de beste keuze als je het per horloge bekijkt.
Het is heel persoonlijk, maar ik had niet zo’n moeite met de kroon. Het is een uniek deel van het ontwerp. Maar een uitstekende kroon is natuurlijk veel makkelijker bedienbaar.
Was de Hermétique om uit te proberen, of heb je al een vervanger op het oog?
Eens met de lugs. Snap zeker dat dit een dealbreaker kan zijn. Voor mij is dit ook een compromis omdat de rest van het horloge gewoon goed is.
Ik accepteer zelfs dat ze een beetje overhangen wat normaal wel een dealbreaker was geweest als de rest niet zo goed was geweest.
Van overige hoeken valt dit gelukkig veel minder op.
De kroon kan ik zelf best goed draaien gelukkig.
Mijn Hamilton is met een lug to lug van 47mm groter dan de 46mm van de Baltic. Deze heeft ook redelijk rechte lugs en daar kan ik het ook van hebben. Het hoort gewoon een beetje bij dit type vintage stijl field watches denk ik dan maar.
Ooit een Khaki met 50mm lug to lug gehad toen ik te veel last van FOMO bij goede deals had haha
Vintage field watches met te dikke moderne automatische gangwerken vrees ik.
Beads of rice is binnen.
Mooie verpakking. Band zelf is net als de flat link van Baltic medium van kwaliteit. De flat link was als optie 77 euro in combinatie met het horloge. Los zijn de banden 133 euro. Weet niet of dat ik dat waard vind.
Qua specs misschien wel. Solid links, geschroefde links , gefreesde sluiting… Maar voelt allemaal wel blikkerig aan. Past misschien ook wel bij het vintage beeld maar toch.
Denk er nog even over na.
Heb je deze nu volle prijs betaald?
Deze wel ja. Had de flat link al bij de aanschaf van het horloge gekregen.
Thanks voor je mini review! Dit maakt me helaas wel weer wat sceptischer… zeker aangezien de tropic subliem staat én draagt.
In alle eerlijkheid… het is door dit soort foto’s dat ik twijfelde over de BoR. Het bandje lijkt niet goed te passen bij de Hermétique. Maar dat kan natuurlijk een vertekend beeld zijn op de foto. Wat is jouw mening ivm de kleur/structuur van de BoR ten opzichte van de kast?
Mja, de brushing is op zich wel gelijk aan die van de kast hoor. Denk dat het licht hier een iets vertekend beeld geeft.
De beads gaat in ieder geval retour. Op zich staat het wel, maar hij is geen 133 euro waard in mijn optiek. Voor 77 had ik hem denk ik voor erbij gehouden.
Daarnaast denk ik dat de tropic en de flat link toch meer draagtijd zouden krijgen.
Even wat vrije tijd dus met het strapmonstertje HMS002 aan de slag en de de 20mm bandjes die ik nog had liggen:
Sailcloth, geen succes. Van oom Ali ook te stroef.
Lederen bandje met witte stiksels draagt veel beter maar niet echt mijn ding:
Zwart suede draagt heerlijk, al vind ik de lichte kleur van mijn eerste post hier veel gaver.
Volgende keer verder met 2 nato’s denk dat de donkergrijze top is.
Verder schreeuwt deze om een donkergroene kleur zoals op de Baltic site dus daar ga ik straks Ali nog maar eens voor af struinen.
De originele Baltic cognac lederen band zit er ook bij dat is sowieso een mooie combi!
Ja, er zit nogal wat verschil in de foto’s die ik zie. Misschien toch eens in het echt bekijken… Maar zoals je zegt.
Ik vind de tropic ook heel comfortabel een een goede match.
Kan wel, maar misschien tikje saai.
Leuk, maar inderdaad het lichte bandje dat je eerst had is veel leuker.