Zijn er eigenlijk nog Baltic bronzen horloges op het forum? Als ik dit soort foto’s zie haak ik toch altijd weer af. Lijkt wel roest in plaats van patina.
Wow, die hebben ze volgens mij een jaartje of twee op de zeebodem neergelegd…
Blij dat de mijne gewoon van staal is
Deze nog even vandaag en morgen. Wat blijft het toch een comfortabel en sprekend horloge! Daarna krijgt ie wat rust vanwege de aankomst van een andere liefde
Wat komt erbij
Ik blijf m’n Baltic een super leuk horloge vinden, alleen het gebrek aan lume vind ik echt een gemis. Het valt helemaal op wanneer ik weer een dag m’n SKX of BB58 draag.
Ik snap het wel en ik snap het niet De lume op de cream is idd mager. De witte van @pasd doet dat een stuk beter.
Voor mij is het wel zo dat ik lume nooit heb gemist. Op mijn vintages horloges zit et ook niet. Ben er dus niet aan gewend en reken er dus ook niet op. Daarnaast breng ik niet veel tijd door in de darkroom
In een tent jongens. in een tent! Ik ga weer kamperen en draag m’n horloge dan ook 's nachts. Ideaal voor als je 20 keer per nacht wakker wordt en even wil checken hoelang je nog moet blijven liggen.
Daarnaast vind ik dat torch effect altijd tof als je van buiten naar binnen gaat. Zeker op van die zonnige dagen als vandaag.
Vanaf de foto’s lijkt die witte van @pasd idd een stuk beter. Ik had niet verwacht dat dat nog zou uitmaken.
Lume?? Heeft hij lume??
Voor mij is lume meest onbelangrijke detail van een horloge.
Leuk voor de foto, dat wel .
Laat de lume meer dan goed genoeg zijn voor een leuk plaatje.
Ik zit nu toch weer te twijfelen om een Baltic Dual Crown te kopen. Misschien naast mijn Aquascaphe of als vervanging.
De betere lume, kastafwerking met chamfered edges en vlak saffier spreken me toch wel erg aan.
Snap ik wel. Ook erg mooi en, nu het zomer is, passender door de witte indices en wijzers. Ik mis op de Dual Crown de bezel en de vintage look. Misschien dus er naast? Ik denk dat je in het najaar weer liever de Aquascaphe draagt
Aha gelukkig ben ik niet de enige die vaak twijfelt. Ik had eerst de dual crown besteld in blauw maar heb lang getwijfeld tussen zwart en blauw. Ik heb dat nu opgelost door de zwarte aquascaphe er bij te nemen. Lekker hoor. Uiteraard ander horloge maar ik was weer blij.
De dual crown zal je alleen voor de zomer niet hebben schat ik zo.
Die BoR blijft er toch wel erg lekker op. Als ik die nog ergens voor een zacht prijsje kan vinden…
Kost tie los nieuw??
Ja ik denk dat ze idd goed naast elkaar kunnen in een collectie. Maar aan de andere kant komt mijn BB58 met het domed-saffier ook wel in de buurt.
De reden dat ik voor de Aquascaphe was gegaan is omdat de Dual-Crown pas in september uitkomt en ik het horloge mee wil nemen op vakantie. Anders was ik misschien alsnog voor de Dual-Crown gegaan.
Ach weer wat moois voor de vakantie volgend jaar.
Tof dat je de Dual-Crown hebt besteld! Er komt toch wel een uitgebreid NA-topic in september als je hem hebt? Ik ben heel benieuwd naar het saffier en de kastafwerking.
Mij persoonlijk trekt de zwarte plaat me meer. Maar dat komt ook omdat ik al relatief veel blauw (heb gehad).