NA Mijn droom vintage: Constellation Pie Pan

Mijn horlogehobby is nog redelijk jong, maar begint wel heel serieuze vormen aan te nemen. Ik breng flink veel tijd door op HF en weet inmiddels steeds beter wat ik mooi en interessant vind (qua techniek en uurwerk). Ik merk dat mijn smaak verandert naarmate ik meer zie en lees.

In dit hele verhaal zit 1 constante: mijn favoriete vintage horloge is al jaren gelijk. Vanaf toen ik haar (:blush:) voor het eerst bij iemand om de pols zag 5 jaar geleden, tot nu, waarbij ik enorm geniet van de plaatjes van @Robsfavorites en @GBJ. Kortom, de Constellation Pie Pan uit de jaren '60.

Al een tijd geleden stelde ik een Google Alert in op typenummers en woorden, maar wat voorbij kwam was óf veel te duur óf in heel slechte staat. Tot vorige week toen ik via het Rolex Only-topic (ik kom daar voor de smeuïge soap :upside_down_face: ) terecht kwam bij een vintagedealer in Leeuwarden.

Daar stond een prachtige gouden Pie Pan met de juiste lugs en in een heel mooie staat. Nog een korte hulpvraag op het forum of er iets geks mee was, saldo checken (vakantiegeld binnen :heavy_check_mark:) en toen bestellen. Vandaag kwam ze dan eindelijk binnen.

Zonder er nog meer woorden aan vuil te maken stel ik jullie voor aan Connie!

124 likes

Heel mooi!

Feli!

1 like

Mooi hoor, van harte!
En welkom bij de club natuurlijk. :+1:

7 likes

Thanks! Ook voor de hulp bij de aanschaf :slight_smile:

1 like

Prachtig horloge :ok_hand:t2: gefeliciteerd

1 like

Hele mooie! Kun je trots op zijn, gefeliciteerd. Welk uurwerk zit hier in, de 561?

1 like

Mooi en mooi geschreven :slight_smile:
Geniet ervan!

1 like

Heel mooi!

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd! Deze samenstelling in goud zie je volgens mij niet veel. Ik vind deze gouden variant mooier dan de stalen variant. Geniet ervan!

1 like

Wow. Die is mooi.

1 like

Gefeliciteerd met jouw prachtige Constellation, een erg mooie Omega! Gefeliciteerd en geniet er met volle teugen van!

1 like

De 561 inderdaad. Nog specifieke aandachtspunten?

Dat vind ik dus ook :slight_smile: had ook voor een stalen kunnen settlen als ik die in goede staat binnen budget tegen was gekomen, maar ben heel blij met de gouden.

1 like

Meuj & chique! Geniet ervan!

1 like

Groeten van oudere broer met sproeten.

2 likes

Heb ik ook :grinning_face_with_smiling_eyes: goede keus :wink:

5 likes

Schitterend! Geniet ervan!

1 like

Mooi ook die van jou!

Echt een super horloge.
Die wijzerplaat😍

1 like

Bofkont! Dat is een hele mooie! Staat ook op mijn verlanglijstje! Veel plezier ermee! :ok_hand:

1 like