Wel, de prijs zit blijkbaar in dezelfde regionen, en wat men hierboven zegt is dat een nomos dan een betere koop is.
Vind ik ook, al is de alpha eigenlijk een afgeleide van de peseux die in de baltic zit.
Ik vind dit te duur voor baltic, het is geen spontane aankoop ‘voor erbij’. Ik ben een grote fan van de peseux en vind ze wel mooi, maar aardig breken met de stijl van vorige releases ook.
Ik had graag een rechthoekig horloge met de stijl van de HMS gezien in de plaats.
Volgens mij gebruikt Nomos tegenwoordig alleen nog maar hun eigen D.U.W. uurwerken en zijn deze volledig anders dan de Alpha’s.
Maar er is toch niemand die twijfelt tussen deze en een Tangente? Dat slaat als een tang op een varken.
Eerlijkere vergelijking is bijv. de CW C63 Celeste. Dan is de Baltic een stukje duurder. Maar mooier uurwerk en titanium. Ligt denk ik toch wel dicht bij elkaar.
Begrijp me niet verkeerd, nadat Baltic een dresswatch produceerde met een tropic er aan was ik er wel een beetje klaar mee. Maar een Micro die €1500+ gaat produceren vind ik wel interessant om te volgen, net zoals Studio Underd0g met hun laatste release.
Naast prijs en uurwerk zijn ook de afmetingen vergelijkbaar. Als iemand in de markt is voor een small seconds handwinder van 36mm voor rond de 1500 euro, dan zijn deze Baltic en een Club Campus beide prima opties. Het is geen hele grote stretch om deze twee naast elkaar te zetten.
I stand corrected. Dat gezegd hebbende, vergelijk je hier de absolute instapper van Nomos met het nieuwe vlaggenschip van Baltic.
En jij weet ook, als je een Nomos neemt wil je dat in house uurwerk.
Dus als jij gaat shoppen voor een horloge met een horloge met een gemstone dial en rectangular indices en je komt thuis met die Nomos, denk je bij jezelf dat je wel geslaagd bent?
Beide zijn geklede horloges met bescheiden afmetingen en een speciale spetter in hetzelfde marktsegment. Ze zijn een heel verschillend antwoord op dezelfde vraag, dus ja, helemaal vergelijkbaar.
Ik durf beweren dat weinig mensen “een horloge met een gemstone dial en rectangular indices” zoeken in dat segment. Een gekleed horloge met een speciale toets wel, en dan is het kiezen tussen de kast en historiek van Nomos en de stenen plaat van de Baltic.
En dan kom je niet bij de Nomos uit. Deze is gepositioneerd als:
When adult life finally begins and the future unfurls like a red carpet before you, the time has come for your first mechanical watch. The sporty and robust Club Campus, straightforward and highly precise
Een stalen sport horloge. Ideaal bij een shirtje en een linnen broek. De Baltic positioneert zich in een formele setting.
Deze niet overspelen he, bestaat sinds 1990 wat hooguit jong volwassen is in de horlogerie.
Anyway, dit is niet mijn strijd. Ik hoef niet de annalen in te gaan als de Baltic warrior en heb liever 1 Nomos Tangente dan alle 3 deze Baltics.
Hey hey er is hier niets wat jij moet of wat jou verweten wordt denk ik. We appreciëren allemaal dat we hier samen van gedachten mogen wisselen, dus voel je gerust vrij jouw eigen mening te hebben en te argumenteren.
Anders is er niets meer aan.
Dank beide! Ook niet zo geinterpreteerd hoor, ik merkte alleen dat ik opeens Baltic aan het verdedigen was. En dat is een schuttersputje waar ik helemaal niet in wil zitten .
Nomos heeft inderdaad niet de historie van een VC, maar dateert wel van dezelfde periode als bv het hedendaagse Lange, id est ze waren erbij toen het mechanische horloge herleefde.
Ik wist niet dat Nomos de club als sporthorloge in de markt zet. Zal dat gegarandeerd al wel ergens gelezen hebben, maar ik zie het niet. Gewoon een mooi horloge.
Uiteindelijk is onze conclusie dezelfde zo blijkt.
(Ik was een van de eerste baltic-bestellers in 2017 en ben zeer tevreden van de mijne.)
Welke dronken Fransoos heeft bedacht de uurwijzer net zo lang te maken als die voor de minuten? (of andersom, ik heb geen idee welke welke is namelijk)