Klopt, ook met de Hermétique en de MR- en HMS-modellen kun je de stalen banden gewoon uitwisselen. Een zeer sympathieke vondst want als je verschillende modellen koopt hoeft je er maar één keer de stalen band bij te kopen.
De bicompax staat te koop… misschien moeten we een package deal regelen?
Doe maar een voorstel.
sector dials
Ook in het zachte avondlicht is het toch verdulleme een beauty zeg. Heb nog geen seconde spijt gehad. Mijn andere horloges zitten nog altijd in de wachtkamer. Zielig voor ze, binnen blijven met dat mooie weer, maar ja…

Na 3 weken (!) is eindelijk het nylon bandje binnen dat ik in Singapore voor mijn Aquascaphe besteld heb. Drie dagen om van Singapore naar Nederland te komen, de rest van de tijd Nederlandse douane en PostNl. Echt ongelofelijk.
Maar goed, het gaat om een single pass nato van RSM Straps uit Singapore in “Herringbone twill”, een nylon bandje geweven in visgraat motief. Het heeft een luxe uitstraling door de goede kwaliteit van de stof, met een metaalachtige glans en fatsoenlijke hardware. De lengte is perfect aan te passen doordat je de gesp over de band heen en weer kunt verschuiven en daardoor ook voor smallere polsen mooi op maat te maken. Ik vind single pass nato’s zo ongeveer de comfortabelste soort bandjes die er zijn, zeker met warm weer, en dit wordt mijn go to alternatief voor afwisseling met de BoR-band. Ik vind deze band qua kleur en uitstraling heel fijn passen bij de blue gilt Aquascaphe. Voor de andere kleuren is de band er ook in grijs en donkerbruin (die laatste lijkt me mooi op de Black Cream variant). Anyway, tijd voor wat fotos.
Die oranje! Argh…37mm
Zo jammer.
Ik vind hem groter dragen door de lugs en relatief smalle bezel, op mijn 17cm pols:
Ga bijna twijfelen of ik deze bruine moet vervangen
Bij twijfel…altijd doen.
Toffe kleuren, roze zou ik misschien niet zomaar doen, maar de rest zeker wel…vind ze wel wat duur voor een horloge dat ik zelf maar af en toe zou dragen denk ik…
Nee, roze toch een stapje te ver?
Ik vind die blitse kleurtjes wel grappig maar zou ze zelf niet kopen. Ik vind ze te uitgesproken en ik denk dat ik er snel genoeg van zou hebben. En voor een gebbetje is het dan weer best serieus geld. Precies wat Bob85 al zei dus. Maar je kunt het een merk niet kwalijk nemen dat ze een succesvol model een beetje uit willen melken en meer keus is altijd positief natuurlijk.
Haha echte mannen dragen roze zeggen ze, maar nee, dit is toch iets te wat mij betreft…
Te klein…helaas. Erg leuk zomers ding.