Baltic Watches

Het merk Baltic jeukt aan mijn horlogknobbel.

De MR Classic-Salmon trok mijn aandacht het eerst en staat van de Baltics nog het hoogst op mijn lijstje.

De aanschaf van een ander horloge heeft de drang wat doen liggen. Maar nu zie ik me toch een mooi paars monster voorbij komen…

Zijn er mensen die dit horloge hebben, iets zinnigs kunnen zeggen over de kwaliteit van Baltic in het algemeen? Rond Kerst ben ik in Parijs en ik overweeg een bezoek aan de showroom. Is iemand hier daar wellicht al geweest en is dat de moeite waard?

6 likes

vraag me af waar zij zalm kopen :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

6 likes

https://www.horlogeforum.nl/search?context=topic&context_id=533074&q=Baltic%20%23algemene-horlogepraat&skip_context=true

4 likes

Niks mis met Baltic volgens mij, sympathiek merk. Ik vind de zalm kleur mooi maar de subdial te groot en op een vreemde plaats gezet maar dat is puur persoonlijk.

2 likes

Top horloges. Sympathiek merk die mooie vintage geïnspireerde horloges ontwerpt.

Zelf erg blij met de Hermétique:

7 likes

Leuk merk, met een aantal zeer toffe modellen. Vintage geïnspireerd met toch een eigen twist.

Ik heb zelf deze 2 in bezit - de miyota van de HMS 002 is wat meer aanwezig qua geluid, maar niet storend.

4 likes

Jaaaa, deze is mooi!!

Nog steeds super blij mee :grin:

g

7 likes

Sluit ik me volledig bij aan :grin:. De dial is in mijn ogen erg interessant en misschien ook zelfs spannender dan mijn Oris Big Crown x Cervo Volante.
Beiden een mooi bol glaasje maar er gebeurt bij de Hermetique zoveel meer. De 3D full lume indices, mooie wijzers en metalen chapter ring die met het licht spelen

8 likes

Lekker laten jeuken en niet krabben. :joy:

Nee niks mis mee. Heb er zelf 1 gehad. Is niet heel lang gebleven maar leuk voor even. :+1:

Grappig dat je dit zegt. Ik wilde graag 1 vintage inspired horloge in de collectie. Heb heel erg zitten te twijfelen tussen deze en de Oris Big Crown x Cervo Volante. Precies om deze reden uiteindelijk voor de Baltic gekozen.

1 like

Ik heb de twee horloges die je noemt nooit gehad, maar heb wel 3 jaar met een Baltic Aquascaphe GMT rond gelopen. Kopen van Baltic was makkelijk, service prima, en daarna nooit meer post sales support nodig gehad omdat het horloge bomb proof is.

Buiten mijn ervaring om hebben ze een goeie reputatie in de wijdere wereld.

Mooi horloge, maar toch twijfel ik over het Chinese micro-rotor uurwerk. Of die twijfel ook maar een beetje terecht is of niet, ik kom er psychologisch niet overheen. Daarom zou mijn keuze op dit moment de Hermetique of de Prismic pakken. Aangezien ik zelf niet van de vierkante indices ben zou het voor mij de Hermetique worden.

Ander genre, want een field watch, maar niet minder leuk.

Jongens, hou eens op met die flauwe rot kul, ik moet me niet af laten leiden door verdere horloges, en nou jeukt het om een Hermétique te scoren. Nondeju.

3 likes

Haha dat is toevallig!
Uiteindelijk ben ik ook heel blij met de knalblauwe Oris hoor, daardoor en i.c.m. de geribde bezel ook echt wel weer een totaal ander horloge.

1 like

Weet iemand of ze bij Baltic inmiddels ook eigen uurwerken hebben ontwikkeld, of is het nog steeds enkel ingekochte uurwerken? Geen waardeoordeel verder, meer dat ik gewoon nieuwsgierig ben. De HMS 002 heeft me altijd wel hebberig gemaakt, maar nooit de trekker overgehaald.

Nope. Ze kopen hun uurwerken in.

1 like

Ik heb zo een dergelijke zin al meermaals voorbij zien komen: probeer hem gewoon een keertje uit :100: !

In tegenstelling tot wat anderen zeggen, gewoon krabben. Dit is zo’n lekker horloge. Zeker voor de prijs.

Beter goed gekocht dan slecht gemaakt.

Ook gewoon krabben. Tof horloge met een mooie sector dial.

1 like

Ik ben ook erg fan van ze, maken prachtige designs. Persoonlijk vind ik een minpuntje dat ze hesalite hebben ipv sapphire.

Dat geldt lang niet voor alle Baltic horloges. Mijn Aquascaphe had gewoon saffier.

1 like

Inderdaad. De Hermétique heeft ook saffier.

2 likes