Band DJ 16234 nep?

Een paar dagen geleden heb ik een Rolex Datejust ref. 16234 uit 1990 gekocht via Chrono bij een dealer in Rome. Hij was vrij prijzig maar het betreft dan ook een full set. Helaas was de band te krap dus ben ik naar Gassan in Amsterdam gegaan om er een extra schakel tussen te laten zetten. Dit duurde erg lang en dat kwam omdat ze de schakel er lastig in kregen, ook bewoog de schakel erg stroef vergeleken met de andere schakels. Toen er later echter ook nog een pinnetje uit ging steken heb ik een nieuwe afspraak gemaakt bij Gassan. Tot mijn grote schrik vertelden ze me dat de band nep zou zijn en dat ze daarom de de schakel er weer uit hebben gehaald en de kosten hiervoor zouden terugstorten. Verder trekken ze hun handen ervan af. De hele ervaring met Gassan was overigens verre van prettig.

Ik heb zelf heel goed gekeken en ik kan echt niet afleiden waarom de band nep zou zijn. Er zit wel wat rek op maar verder zie ik echt niets. Ik heb contact gehad met Jasper van AVW, die zegt dat ze in principe niet kijken naar horloges die niet bij hun gekocht zijn, wel zei hij via de chat dat het er oke uit zag. Ik heb reeds contact opgenomen met de verkoper maar nog geen reactie gehad. Hieronder een paar foto’s van de band, wat denken jullie?

Ben geen enorme kenner hoor, maar heb je de clasp code al bekeken of dat leeftijdsadequaat is?

Heb je toevallig iets scherpere foto’s van de engraving in de clasp?

1 like

kopen uit italie is altijd riskant.

6 likes

:thinking:

Dat is niet leuk, waar ben je geweest?
Heb juist alleen goede ervaringen met hun, ook al heb ik mijn R’s daar niet gekocht, ben perfect geholpen (Hoofdkantoor).

Over de band zelf heb ik geen oordeel en als Jasper zegt dat deze klopt dan zal dat zo zijn maar misschien toch even bij hem langsgaan?

Succes.

1 like

Probeer ik nu te maken, vrij lastig echter

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de engraving ook niet des Rolex vind. Als je inzoomd lijkt het wel scheef te staan en niet gelijk qua hoogte.

Mocht TS scherpe foto’s hiervan plaatsen kunnen we gelijk uitsluitsel geven :smiley:

Volgens mij geeft Jasper aan dat hij geen onderzoek doet naar dingen niet bij hem zijn gekocht. Niet heel gek toch? Zou dan niet gaan adviseren alsnog bij hem langs te gaan.

Aan TS:

Ik denk dat Gassan gelijk heeft.

De onderste foto heb ik net gemaakt.

9 likes

Ik zou deze terugsturen!

Precies dit. Mijn band ziet er ook zo uit. Superstrakke engraving.

Ik vrees ook dat Gassan gelijk heeft.

1 like

De rechter voet van de R van Rolex ziet er erg vreemd uit, lijkt omhoog te staan?

Hier een plaatje van mijn 16234. Ziet er anders uit…

Het ziet er niet heel degelijk uit, zoals de andere foto’s in dit topic.
Zou even contact opnemen met de verkoper of hij het kan verklaren.
En anders… terugsturen die handel (mits mogelijk)

Geen verstand van Rolex banden, maar ik wil wel even de actie van deze juwelier ter discussie stellen.

TS koopt bij de juwelier een schakel die ze er voor TS tussen zetten. TS betaald (waarmee er een overdracht van eigendom is) en gaat naar huis.
Als TS enige tijd later bij de juwelier terugkomt voor service bepaald een andere medewerker daar dus dat men HET EIGENDOM van TS afpakt. TS wordt afgewimpeld met terugbetaling. (Ze zullen TS wel op het hart gedrukt hebben dat hij toch echt wel heel blij mag zijn en veel geluk heeft met deze volledige terugbetaling). Pfff, laat me niet lachen, dit flikte ze echt niet bij mij…

Rolex en alle AD’s houden er strikte regels op na qua leveren van originele onderdelen, dat weet ik heus wel. Dit lijkt mij echter tegen de wet in te zijn en kan gewoon niet.

EDIT: dat TS schijnbaar een neppe Rolex bracelet heeft doet niet ter zake. Het bezit van een dergelijk object is niet strafbaar.

3 likes

Hij heeft toch gewoon netjes zijn geld terug gehad?
Je zegt net zelf dat AD’s alleen met originele onderdelen werkt (of ze het nu in eerste instantie aannemen of niet, dit zal vast in algemene voorwaarden o.i.d. zijn afgedicht). Dus ik begrijp niet wat ze, naast tot een teleurstellende conclusie komen, verkeerd hebben gedaan?

De hele situatie is wel uiterst jammer natuurlijk.

1 like

Ik snap het wel van Gassan, het is alleen jammer dat ze het niet meteen bij de eerste keer hebben gezien.

3 likes

Nep dus.

Vervelend voor @Max2110 ;
Contact opnemen met Chrono24, terugsturen naar de dealer (welke zeer waarschijnlijk geen AD is) in Rome en geld terug!

Geen zaken doen met dealers uit Italië, dit is helaas het zoveelste voorbeeld.

1 like