Band DJ 16234 nep?

Wanneer jij iets van mij koopt, dan kan ik het toch niet op een later moment van jou afpakken, zonder jouw consensus of medeweten? Ook al geef ik je het aankoopbedrag terug.

Als beide partijen in goed overleg overeen zijn gekomen dat de schakel teruggenomen wordt en dat TS zijn geld terug krijgt is dat helemaal prima. Beide partijen zijn immers tevreden…

Het komt mij echter over alsof de Juwelier eenzijdig deze koop ontbind ná levering. Dit kan vrijwel nooit…
Dit is ook niet iets wat in algemene voorwaarden te tackelen is hoor.

Zou een janboel worden al bijvoorbeeld een garagist de door jouw gekocht, betaalde en geleverde auto komt terughalen…

2 likes

:point_up:t3:Dit dus… De juwelier had scherper moeten zijn bij verkoop.

3 likes

Hmm, heb het verkeerd gelezen denk ik. Vreemde gang van zaken, dat is iets wat zeker is.
Zonde… zonde… zonde.

Precies. Indien geen overeenstemming van beide partijen om de koop ongedaan te maken, is het dus simpelweg een nieuwe transactie. Ook wel diefstal genoemd. Tenzij TS open staat voor deze transactie, waarbij dus ook een prijs overeengekomen zou moeten worden voor het object. Mogelijk wil TS het object niet kwijt voor hetzelfde bedrag als overeengekomen tijdens de eerste transactie…

Maar evengoed wel een erg vervelende ervaring en situatie.

1 like

Ik zou deze schakel op z’n minst ver boven ‘list’ terug aanbieden aan de Juwelier…
‘t blijft natuurlijk Rolex-spul hè…

11 likes

Haha, précis. Daar zat ik ook aan te denken. Rolex hè, dus wordt enkel maar duurder.

Ongeacht of jullie nu gelijk of ongelijk hebben, dit lijkt me gezien het onderwerp van de thread toch offtopic.

@Max2110 Succes. Hoop op een goeie afwikkeling.

2 likes

Ik heb al contact opgenomen met de verkoper, hopelijk neemt deze hem netjes terug… En anders neem ik aan dat Chrono24 wel inspringt toch? Ze beloven immers “echtheidsgarantie”.

Wat betreft de juwelier, ik vond het ook een zeer vreemde gang van zaken. Daarnaast waren ze niet beleefd en lieten ze ons 2x enorm lang wachten in een klein hokje zonder stoel of iets te drinken, I get it, corona, maar toch. Hele ervaring was ruk. Maar het maakt me niet zo veel uit, ik hoef ook geen goede schakel in een neppe band.

2 likes

Bedankt voor het meedenken in elk geval!

:point_up:t3:Dit klopt, we gaan off-topic en dat doet TS z’n topic geen eer aan…

#metoo, veel succes en sterkte net de afwikkeling in Italië…

@iNeedaWatch en ik hebben gelijk…

1 like

Schermafbeelding 2021-02-22 om 17.32.59

Verkoper blijft volhouden… Maar gaat hem gelukkig wel terugnemen :grinning:

7 likes

Het verhaaltje wat de verkoper schrijft is redelijk standaard waar je niet veel mee kan.
Er staat niet dat hij jou je geld teruggeeft/de transactie ontbind :thinking:

Zou toch ook Chrono24 even informeren hierover!

Het geleverde product voldoet niet aan jou verwachtingen en dat is genoeg om te retourneren. Bovendien heb je 14 dagen bedenktijd.

1 like

If it’s true what your AD says.

Ja, wat zou hij daar in godsnaam mee bedoelen… ?

Dat als hij het toch als een originele gaat beoordelen jij nog wat mailwisseling met hem zal hebben.

1 like

Dat dit horloge volgende week weer op chrono24 staat incl fake band.

4 likes

Ik weet niet zeker of hij dat bedoelt, maar in dat geval ga ik zeker contact met Chrono24 opnemen. Hun Engels is ook niet al te sterk …

Dat moeten we inderdaad ook niet hebben, maar heb liever eerst het geld op m’n rekening voordat ik dat doe :smiley:

Hebt er ook niets meer mee te maken als ie retour is.