Ik was aan het wachten of er nog iets leuks aan kwam. Maar tot nu toe zijn alleen een aantal leden elkaar aan het verwijten dat ze niet kunnen lezen en dat Jasper maar zijn bedrijfsmodel over boord moet gooien.
Beetje flauw om op internet te gaan zeggen wat iemand anders wel of niet moet doen. Ik kan me voorstellen dat er enorm veel van die vragen binnenkomen, zeker in het segment van deze “instapmodellen”. Een Rolls Royce garage kan toch ook niet elke keer meekijken als iemand een probleem met zijn BMW heeft?
Niet vergeten die stilzwijgende topiclezers van onder de Moerdijk die verbaasd vernemen dat ze, wat handelsetiquette betreft, gelijkgeschakeld worden met (een weinig rasvriendelijke verwijzing naar) Afrika, maar tegelijk moeten lezen hoe de “beschaafde noorderlingen” met weinig opbouwende verwijten het topic de mist in rijden. (pfff moest er even uit…)
Bon, vanuit Afrika my2cents:
Een koop, hoe goed voorbereid ook, is steeds voor een deel gebaseerd op vertrouwen. Indien dit wordt beschaamd is dit erg sneu, zeker als het over enkele euro’s gaat.
TS is geen professional en mag dan ook veronderstellen dat wat hem wordt verkocht, voor zover dit tegen een marktconforme prijs gebeurt, écht is. Laat ons er vanuit gaan dat het een onwetendheid was van de verkoper en deze het geld zonder problemen retourneert…
Doet hij dit niet, is er mi sprake van kwade trouw, dus melden die handel…
Dat een juwelier (AD) eerst aanpassingen doet en vervolgens deze eenzijdig verwijdert, is niet correct (kudos @Alan_DUTCH_Schaefer) en getuig van weinig beroepsernst. Deze professional heeft dus initieel ook niet opgemerkt dat het een neppe band was…
Natuurlijk begrijp ik dat AVW niet onbetaald voor iedereen advies kan geven, dat doe ik in mijn vakgebied ook niet, maar misschien kan je dan ofwel best helemaal niets zeggen , ofwel de TS info geven waar hij voor (evt betaald) advies terecht kan. De melding “ziet er wel goed uit” is immers vis noch vlees.
Kortom, ik hoop dat een en ander vlug wordt uitgeklaard en dat we allen trachten wat constructief te zijn in onze contacten, zodat ik weer in mijn hangmat naar de olifanten kan gaan staren…