Band DJ 16234 nep?

ik denk dat een verzending is met DHL international, ca 100€ per rit met verzekering op waarde

2 likes

Ja, dit dus

Ik kreeg de aankoopkosten inc verzendkosten terug. Het retourneren is voor eigen rekening.

3 likes

Heen zenden is voor de aanbieder en terugzenden is voor jou dus die ben je kwijt en dat staat ook in de voorwaarden, maar ik hoop wel dat jij z.s.m. je geld terug krijgt. Was helaas €100,- leergeld voor je.

1 like

Fijn! 100-200 euro leergeld is acceptabel :wink:

Sterker nog, dit moet je eigenlijk nooit doen…Tuurlijk zijn er positieve verhalen te vinden maar het risico is niet acceptabel in mijn optiek. Ik koop in ieder geval nooit meer iets uit Spanje, Italië Portugal en Turkije en eigenlijk alles beneden de Donau :wink:

2 likes

Ik vind het beneden de Maas al knap louche worden.

29 likes

Volgens mij komen ontzettend veel gave horloges uit italië. Je moet wel je research doen.

3 likes

Haha heerlijk dit. Mee eens! :joy:

1 like

Dat weet ik niet, daar kom ik nooit…

Zeker dat heb ik ook nooit ontkend, het gaat er meer om dat van de 10 handelaren uit Italië er een perfect is en de rest louche. Dat maakte dus een risicovolle onderneming ook al doe je research goed. Ze hebben daar gewoon wat andere standaarden met betrekking tot laten we zeggen eerlijkheid…

2 likes

Dat is waar, maar ze hebben ook wel een horloge cultuur. Dus er is gewoon ontzettend veel topspul verkocht daar.
Er is dus ook enorm veel aanbod aan mooi vintage spul.

Hetzelfde geldt voor de Italiaanse autohandel. Vaak zijn het pracht exemplaren die ze daar verkopen , maar ook vaak met ‘een smetje’

1 like

Ik vind 't eerlijk gezegd wel een beetje gek dat Jasper er niet even naar wil kijken. Wat is de moeite? En zeker voor een forumlid; waarom zou je een mede forumlid daar niet even mee helpen. Het kost je niks, enkel een minuutje in de winkel.
Vind 't een enigzins ouderwetse houding: we kijken uit principe niet naar horloges die niet bij ons gekocht zijn. Wel naar horloges die wel bij hen gekocht zijn dan? Of mag je er vanuit gaan dat daar al naar gekeken is als je het koopt…

Maar goed, just my 5 cent

7 likes

Principes.

:popcorn:

Omdat je anders, gezien zijn bereik via alle
Socials, uren per dag bezig bent met vragen, tijd die je had moeten besteden aan klanten die koopbereid zijn en fatsoenlijke aandacht en daarmee tijd verdienen.

Ik neem aan dat je dàt wel snapt,…

4 likes

Volgens mij zeg ik niet dat ik iets niet snap, maar goed, goed lezen blijft een kunst.

We hebben het niet over een aankoopadvies. We hebben het over het geval dat een forumlid iets gekocht heeft, waar nu een ander partij - Gassan - van heeft gezegd dat het nep is. En nu zou een forumlid een ander forumlid daar mee kunnen helpen.

Maar goed, ik probeer niemand te overtuigen en niemand hoef 't met me eens te zijn. Ik geef alleen aan dat ik het wel een beetje gek vind. Jij niet, prima toch.

1 like

Hier ben ik het zeker niet mee eens. Dan heeft hij een dagtaak aan het faciliteren van onwetende.

3 likes

Tijd is geld. En een gek kan meer vragen stellen dan tien wijzen kunnen beantwoorden.

7 likes

Onnodig vliegen is ook tijd. Sorry, moest er uit.
Edit: flauw.

Niet “een forumlid” maar een hardwerkende horlogehandelaar.

En over goed lezen gesproken, de “ik eenm aan dat je dàt wel snapt” slaat op mijn tekst niet op de jouwe.

Waar het om gaat is dat je als je geen grenzen stelt op dit gebied je de hele dag bezig bent met vragen. Ook van die enorm vervelende mensen met “mijn vriend heeft een Rolex, is die echt?”

1 like