Band DJ 16234 nep?

Clasp is inderdaad nep.
Die Fido Dido coronet in de blade :sweat_smile:

Band is een rommeltje , restored of niet.
Ik vermoed van wel eigenlijk , gezien foto 3.
De 2de schakel staat scheef/open…

Een originele band van deze leeftijd zou altijd zichtbare slijtage inkepingen hebben tussen de centerlinks.
Die zie ik nergens.

Kortom : een FidoDido fake en samenraapsel.
Retour ermee.

1 like

Blij dat je hem kunt retourneren, maar wel een gedoe!

Blijft een mijnenveld vintage Rolex waar Jan en alleman hijgend op aast…

Volgende aankoop maar lokaal doen denk ik?

Liever iets meer betalen bij een vertrouwde dealer zoals AVW, waarvan je zeker weet dat hij geserviced en correct is. Buy the seller, not the watch zeggen ze toch?

Dat claimen ze nergens, en ik zie geregeld horloges bij ze met incorrect geplaatste (o.a. chrono-) wijzers. Is dan vaak een kwestie van falende slip-systemen bij urentellers.

Ik heb alles al gezien aan “volledig geservicede” uurwerken. Ik geloof niemand meer.

3 likes

Ik vind dat je het sowieso moet melden bij Chrono24. Als we twijfelachtige dealers niet melden zijn we vroeg of laat wéér de dupe van dit soort handelaars.

Het lijkt dat alles reeds is uitgemaakt en reeds een oplossing in de maak is met de verkoper. Ik heb ook een 16234 (bj2000), indien gewenst maak ik vanavond ook nog enkele (macro) foto’s die als vergelijking kunnen dienen…

1 like

Dit vind ik persoonlijk wat ver gaan. Ik heb veel gekocht uit Italië en nog nooit iets negatiefs meegemaakt.

1 like

@Max2110, is het afgerond?

:+1:

Ja, het horloge is weer bij de verkoper in Italië. Wacht op terugbetaling van Chrono24. Ik hoop wel dat ze de verzendkosten heen & terug ook vergoeden, daar lijkt het op dit moment niet op… Toch bij elkaar weer ruim 200 euro :neutral_face:

Dat moet je zien als leergeld. Het gaat je niet nog een keer gebeuren!

7 likes

Ik ben ook altijd erg tevreden over mijn Italiaanse aankopen! Maar dat is altijd wijn.

2 likes

Yeps, handelaren…

Zelfde met auto’s, niks mis mee zolang je maar alert blijft en je bewust bent van de risico’s

Zijn ze hem per Ferrari komen brengen en halen? :scream:

2 likes

Dat denk ik ook ja.
200 euro ?
Hoe dan ?

Tja de verzekering moet ook betaald worden.

Dat is 28 euronen met postnl. :thinking: Maar goed, als je het geld van het horloge maar iig weer terug hebt :+1:

Dat heeft hij nog niet.