Banden en andere meuk

Nee, anders dan de titel doet vermoeden, is het geen verkoop topic, oale vlaggers!

Zoals de meesten hier (denk ik) heb ik een doos met leren bandjes, gespen etc. Nu zijn een aantal banden op maat gemaakt en dan lopen de euro’s (als je alles bij elkaar op gaat tellen) aardig op. Als ik mijn meuk optel kom ik al snel op 350-400 euro. Veel gebruik ik NU niet maar in de toekomst vast wel weer maar wanneer dat is…geen idee!

Ik heb het geld nu niet nodig maar er ligt wel veel geld in een bak nutteloos te zijn. Wat zou jij doen? Houden of verkopen (en waarom)?

Lekker houden dus.

/ draad

5 likes

Dat is mede afhankelijk van flipper snelheid denk ik. In mijn geval (gezien een vrij constante stroom van horloges :relieved:), is een voorraadje banden wel handig. Zodra dat gedrag afneemt, mogen er heel wat weg.

1 like

Lekker verkopen dus.

/ naald

1 like

Ok

/ bolletje wol

Ik heb ook een flinke verzameling ongebruikte banden, van alles wat door elkaar. Verkoop zou ik wel willen, maar omdat omdat ik in 't begin van de hobby vooral veel ‘bulk’ (lees goedkoop) heb gekocht, moet dat bijna per kilo, en niet per stuk. Denk dat de meesten hier inmiddels ook wel aardig voorzien zijn van bandjes en in zo’n zelfde situatie zitten, verkoop gaat iig minder hard dan een paar jaar geleden, heb ik 't idee.

1 like

Heb je fondsen nodig voor iets nieuws dan kan je overwegen om ze van de hand te doen. Maar anders gewoon lekker laten liggen. Komt nog wel eens van pas.

2 likes

Ik heb een set bandjes die ik houd. Ik wissel graag… maar investeer in kwaliteit ipv kwantiteit.

Heb met name 18-19-20mm horloges, dus daar heb en houd ik er een paar voorraad van. Aankopen die niet bevallen geef ik in de regel weg…

4 likes

Goeie les, duurde bij mij even voordat ik dat doorhad… :wink:

2 likes

Zijn ze gedragen? Zo ja zou ik ze lekker houden zonde van de afschrijving anders.

Bandjes zijn wel iets waar je beter mee verlegen kan ziten dan om verlegen. Als je een horloge koopt waar een lelijke band, geen band of een versleten band op zit heb je in ieder geval iets achter de hand. Ik loopt er soms wel eens tegen aan dat ik geen band heb voor een horloge.

2 likes

Weg doen!!
Dan heeft iemand er plezier van!

1 like

#DOESLIEF

2 likes

=

Weg met nutteloze zooi. Waarom iedereen altijd maar zo veel bewaard …Ik snap het niet.
Nutteloze kleding, schoenen, vrienden, familie : lekker de deur uit werken.

3 likes

Ik ook niet.
Waarschijnlijk snap ik t iets meer dan jij…
Wat spulletjes her en der vind ik niet erg, heb ook wel een kistje vol bandjes.
Wel, wat nooit om de pols komt verdwijnt vanzelf in de kliko. Blijf er niet eindeloos mee leuren.

Heb 3 kids in huis en een vrouw die niet graag spullen weggooit .
Dus ik werk geregeld sneaky spulletjes de deur uit, werkt prima en ruimt goed op…

1 like

:triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:VERKAPT VERKOOPTOPIC :triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post::triangular_flag_on_post:

Nee geintje, ik zou ze lekker houden. Zeker als je het geld niet nodig hebt. Ze vreten geen brood.
Ik heb al zoveel banden verkocht en weggegeven die ik toch niet meer zou gebruiken. Tot ik wéér een ander horloge kocht waar net dat ene bandje wat weg was wel mooi op zou passen :tired_face:
Lekker in de la laten liggen dus. Of nog beter, koop voor ieder bandje een nieuw horloge. Probleem opgelost :hugs:

1 like

Dat doen wij bij mijn schoonmoeder :shushing_face::laughing: die had nog alle bonnetjes en boekhouding vanaf de jaren 70.
’ hey kijk wat leuk, dat bankstel wat we ooit kochten was 1999,- gulden. '
:thinking::roll_eyes:

1 like

:joy: :joy: :joy: :joy:

1 like