Een minor twijfelpunt waar ik wat inspiratie bij kan gebruiken.
Ik heb een fraaie Seiko chronograaf, op dit moment op de standaard band, maar die is rap aan het verslijten. Toe aan een nieuwe dus.
De twijfel gaat tussen 2 gedachten. Het horloge is nu voorzien van een bruine band. qua kleur is deze goed, maar het tuinslangen-reliëf hoeft voor mij niet zo. Een strak bruine met een ingetogen sticksel zou een betere keus zijn.
Een ander gedachte, geïnspireerd door forummer @anon50762135EV, is een grijs suede band. Ik vraag me alleen af of suede lang mooi blijft. Iemand ervaring mee?
Al met al wil ik het horloge een iets meer moderne uitstraling geven, nog goede tips?
Hee ik word getagd, nou vooruit maar weer dan. Ik zou zeggen: op een horloge met lichte wijzerplaat, een donkerbruin bandje in plaats van cognac. De velours bandjes van STRPS blijven erg lang mooi en zijn betaalbaar. @anon8024582HF kom er maar in.
Wat doe ik ermee fout dan? Ik bedoel, niks tegen de prijs en het voelt prima, maar een velours band help ik met drie maanden om zeep. Ik doe er niks geks mee.
Even als sidenote: ik denk dat ik een velours band van 150 piek ook maar drie maanden netjes kan houden.
Haha, bijna goed. Google het woord ‘contrast’ even, broer. Cognac is lichter dan donkerbruin.
Die velours bandjes van jou hebben meer bier over zich heen gekregen dan het gemiddelde tienermeisje tijdens een zomer in Lloret de Mar. Het mag dan niet vlekken, vocht is hoe dan ook funest voor velours. Pis maar eens op de bestuurderstoel van een ouwe Range Rover.
Enfin. Mijn nieuwe HF leven (van na de afkickperiode) is een beetje lezen, zeer spaarzaam wat roepen, wegblijven bij onzindiscussies en rotzooi. Om te voorkomen dat dit goede voornemen al in de wittebroodsweken de prullenbak in kan, laat ik het voorlopig weer hierbij.
Persoonlijke mening; suede komt van het onderste deel van de huid (3e laag). Dit leer is het minst sterk en het zal dan ook meestal op iets als top grain leer zijn geplakt (2e laag). Als je graag een suede achtig effect wilt, dan kun je beter voor full grain (1e laag) nubuck gaan. Dit is volnerf leer wat is opgeruwd.