Het is heel herkenbaar, er zijn gradaties in te herkennen. Strakke bandjes vind ik helemaal niet fijn. Ik vind het fijn dat een horloge ietsje kan bewegen op mijn pols. Een beetje verend dus op mijn polsbeweging. Het luistert allemaal best nauw. Als er bij leer of nato 1 gaatje extra ruimte bijkomt, kan het horloge soms van de ene naar de andere kant van mijn pols schuiven. En dat vind ik dus heeeeeel vervelend:(
Er zijn bandjes (met name leer en nato) die er net “tussenin” zitten en daarmee voor mij niet meer bruikbaar zijn.
Same here… Ik draag bij voorkeur leren bandjes en ik verbaas me er over dat er werkelijk nooit een is die precies strak genoeg is. Dus: tangetje met een spijkertje in de kookvlam en tussen de twee beste gaatjes een nieuwe branden.
Leg voordien een stukje zacht hout onder je bandje en met balpoint eerste precies de plaats aftekenen. (Niet te lang met het hete spijkertje in je bandje rondhobbelen) Het gaatje is dan mooi afgerond en zal niet uitlubberen of uitscheuren. Als het heel warm is of je hebt veel handarbeid verricht is het oorspronkelijke naastgelegen ‘ruimere’ gaatje best nog wel eens in gebruik.
Heel herkenbaar. Ander mooie oplossing vind ik de vouwsluitingen van o.a. Tag Heuer en Breitling die traploos verstelbaar zijn. Alleen als je die elke dag meerdere keren moet verstellen, dan slijt 't sneller.
De oplossing van Tudor Pelagos is ook gaaf, die schijnt automatisch bij te stellen.
Sinds twee jaar, na het oplopen van het horloge-virus en het vaak dragen
van een horloge is mijn pols (L) iets dunner geworden.
Het zelfde effect als bij het dragen van een ring aan de vinger.
Ik moest mijn stalen banden een micro gaatje strakker zetten.
Toch zet ik de banden nooit (te) strak en zitten alle banden comfortabel.
Deze enkellaags hand made by Gnik zit tot mijn verrassing het prettigst(tu)
Sinds twee jaar, na het oplopen van het
horloge-virus en het vaak dragen
van een horloge is mijn pols (L) iets dunner
geworden.
Het zelfde effect als bij het dragen van een ring
aan de vinger.
Dat ook altijd. Na dragen zie ik ook dat o.a. door het gewicht m’n pols op die plek wat ingedrukt is.
Extra gaatjes maken is inderdaad een oplossing om het bandje passend te maken.
Op een of andere manier werkt dat bij mij niet. Voor extra gaatjes tussen de bestaande gaten in een band lijk ik wel allergisch Stom he, ik vind het bandje dan niet meer mooi:(.
Extra gaatjes maken is inderdaad een oplossing om
het bandje passend te maken.
Op een of andere manier werkt dat bij mij niet.
Voor extra gaatjes tussen de bestaande gaten in
een band lijk ik wel allergisch Stom he, ik
vind het bandje dan niet meer mooi:(.
dan is er nog maar 1 oplossing… custom bandje laten maken. da kun je de gaatjes maar hebben waar je wilt
grrr, niet t weer wat warmer wordt, zit ik in de knel met mn ‘office’ horloge. mn casio lineage draag ik graag op zn stalen band. en om de linker pols draagt ie nog net ok. maar na n poos wil ik mn horloge even om de rechterpols doen (beetje laten ademen/luchten), maar daarvoor begint ie nu wat te strak voor te worden. en de sluiting heeft maar 1 verstel gaatje :?
liever had ik dan n wat grotere sluiting met 3 of 4 gaatjes.
Bekend probleem. Vind daarom de fixoflex banden wel ideaal. Als ik moet kiezen tussen iets te strak of losser, ga ik voor losser. Bij iets te strak heb ik er eind van de dag of na bijv een lange wandeling toch last van.
Andere oplossing is natuurlijk een zakhorloge dragen.
Bedoel je zoiets als de klemsluitingen die de dunnere (en meestal de goedkopere) milanaise banden hebben maar dan met meer ruimte (kwa dikte) voor leer?
Heb je een foto of een link of een naam (merk of wederverkoper) voor me?