Bang voor aankoop fake watch *Omega smp300*

Dat weet ik met gemak :wink:

Replica horloges zijn (helaas) een grote internationale handel. Maar daarom zullen de vervalste papieren niet Nederlandstalig zijn Ć©n kom je ook geen Nederlandse ADā€™s op de kaartjes tegen. Een moderne, nederlands geleverde Omega is namelijk bij de AD te checken, dus dan zou de oplichter tegen de lamp lopen. Zo slim zijn ze dan nog wel.
Zoek hier op het forum de betrouwbare grijze dealers op en houd hun websites goed in de gaten tot je jouw Omega tegen komt.

1 like

Misschien niet echt ter zake, maar hoeveel wil je eigenlijk max. uitgeven. Als ik Chrono bekijk kom ik uit op een prijs van rond de 2600ā‚¬. Als je echt gaat zoeken kan je er misschien eentje vinden van 2500, maar minder???

Jaa hij hoeft niet nieuw te zijn hoor hij mag wel wat ouder zijn dat maakt niet uit en als hij netjes is is het geen probleem ik zit zo te kijken rond de ā‚¬2200 maar op marktplaats tref ik zo nu en dan dit type en ik vroeg mij af hoe kom ik er nu achter of ik een nepper kan herkennen vandaar dat ik dit topic ben gestart. Zo staat er nu ook een 2018 model die nooit gedragen is voor ā‚¬2700 en daar krijg ik toch een beetje een naar gevoel bij terwijl dat misschien geheel onterecht is! Omega Seamaster Diver 300m 41mm 04-2018 nieuwstaat

http://link.marktplaats.nl/m1301543942?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios

Of het een echt exemplaar is weet ik niet, daar heb ik geen verstand van. Mocht het allemaal legitiem zijn dan schrijft zoā€™n Omega meer af dan een middenklasse autoā€¦

1 like

Een gewone Omega koop je nooit aan list prijs. Schrijf je al direct 20 a 25% af. Er staan er genoeg nieuwe te koop op Chrono.

2 likes

EĆ©n zaak waar je natuurlijk ook rekening mee moet houden is de service kost. Koop je een ouder model (jaar of 5/6) met geen service verleden dan zit je natuurlijk binnen de kortste keren naar een service te kijken. Koop je een nieuw model dan ben je nog een paar jaar gerust. Denk dat een service bij een AD toch snel gaat naar een 3 Ć  400ā‚¬ (correct me if Iā€™m wrong). Dus in weze ben je met een oud model niet echt goedkoper af dan met een nieuw model. En ik spreek uit ervaring, bij de aankoop van een horloge wordt niet zo direct rekening gehouden met een service.

Scherp inderdaad hier had ik nog niet over ma gedacht idd. Ik heb geen idee wat een service kost maar het zal me niet verbazen die ā‚¬400

En dan is er natuurlijk nog de garantie. Koop je bij een AD of op de grijze markt heb je je fabrieksgarantie. Koop je een ouder model is je fabrieksgarantie niet meer van toepassing. Allemaal zaken die spreken in het voordeel van een nieuw model.

Kopen via de geijkte kanalen heeft niets dan voordelen. Ok, je betaald wat meer maar je kan op je beide oren slapen. En je zult (initiƫle vraag) nooit een neppert tegen komen.

2 likes

Wat meer? Je betaald toch een fikse Premiumā€¦ totaal onnodig wanneer je er zelf even in verdiept en een leuk exemplaar opduikelt. Je kan het model ook nog posten op het forum zodat meerdere mensen dit kunnen beoordelen.

Ts wordt hier bijna angst aangepraat en rechtstreeks op een zilveren plateau naar de grijze handelaren gebracht. 2e hands aldaar wilt niet zeggen dat ze al geserviced zijn. Vaak zijn ze ā€œbeoordeeld door horlogemaker en gaat nog jaren meeā€ā€¦

Lekker rondkijken, kritisch blijven en vragen stellen. Het zoeken en vinden is een deel van het plezier.

We hebben het hier over een Omega smp300 die list een 3600ā‚¬ gaat. Op de grijze markt nieuw te verkrijgen rond de 2600ā‚¬. Zou niet weten waar die fikse premium vandaan komt. Heb gewoon ff vermeld dat er ook rekening moet gehouden worden met garantie en natuurlijk een service. Heb niemand angst aangejaagd.

Het zoeken naar een leuk exemplaar is inderdaad tof als je ervaring hebt in de horlogewereld. Heb je absoluut geen ervaring is het een wereld vol vangijzers en schietgeweren (Suske en Wiske).

3 likes

Niet iedereen is hetzelfde. Als iemand angstig is, raad ik hem aan wat gemoedsrust erbij te kopen en wat meer te betalen.

4 likes

Kennelijk is die premie datgene wat je betaalt als je de markt niet kent. Je hebt de verklaring zelf opgeschreven :wink:

Prima omega! Niks mee aan de hand

1 like

Je koopt em nieuw grijs voor ā‚¬100 minder; slechte optie dus.

1 like

List 3600ā‚¬, grijs 2600ā‚¬ daā€™s een korting van meer dan 20%, rond de 1000ā‚¬

1 like

Dat klopt; geldt ook voor de Speedy.
Maar mijn punt was dat je daarmee geen tweedehands horloge op marktplaats hoeft te kopen van ā‚¬2750.

1 like

Daar geef ik u 100% gelijk in. Marktplaats in te gevaarlijk voor een niet horlogekenner. Beter grijs bij mensen die hier ook op het forum aanwezig zijn.

1 like

Als je een risico wilt afdekken dan kost dat meestal gewoon geld. :slightly_smiling_face:

1 like

Voor ā‚¬2500 koop je er 1 bij een Chrono verkoperā€¦ helemaal nieuw. Als je niet kunt wachten: in Berlijn ā€˜liggenā€™ er diverseā€¦ heb zelf vd week een ticket naar Berlijn kunnen ritselen voor ā‚¬30 , doe er voor 12ā‚¬ een openbaarvervoer kaart bij en ga lekker een dagje shoppen in Berlijn, en dan voldaan met een splinternieuwe Omega naar huis.

7 likes