Basel of Zurich?

Dag!

Komende kerstvakantie heb ik mezelf + gezinnetje getrakteerd op een huisje in het lommer- en koekoeksklokrijke Schonach im Schwarzwald.
We zijn druk aan het duimen voor sneeuw. Tevergeefs, waarschijnlijk.

Ik zie dat we op anderhalf uur autorijden van Basel zitten, en op pakweg twee uur van Zurich.
Welk van deze twee steden is - horlogetechnisch - het leukst om met een bezoekje te vereren, en is daarnaast het best te combineren met een dagje regulier winkelen?

Alvast bedankt!

1 like

Maakt niet uit, allebei voldoende aanbod, ook qua winkels. Route naar Zürich is altijd druk, dus ik zou voor Basel gaan. Genoeg ook te zien qua bezienswaardigheden, musea e.d.

1 like

Ik zou Basel doen. Meer dan genoeg te zien. Tip: zet je auto bij een stationnetje neer en ga met de trein naar Basel.

Ook tof: Junghans in Schramberg. Mooi museum.

2 likes

Dan ging ik naar Luzern.

Vond Basel wat tegen vallen.

Is misschien net iets verder, maar heeft echt alles volgens mijn bescheiden mening.

https://www.google.be/search?q=luzern+zwitserland&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl-be&client=safari

2 likes

Sluit ik mij bij aan!

Vond Basel ook tegenvallen. Luzern is top!

2 likes

Die neem ik zeker in overweging!
Wel een uurtje verder (iets minder met een X6M, gok ik :grinning:).
En ik las dat als je binnendoor naar Basel rijdt, je 45 pietermannen bespaart op zo’n vignet.

Bedankt voor de tips!

2 likes

Ik doe dit met de camper… en mag maar 90 rijden. :smile:

Hou er rekening mee dat alles duur is, drankjes, koffie en museums… zelfs een rit met de trein is pokke duur.

1 like

Vanaf 1-12 koop je het nieuwe vignet voor 2024 al. Betalen met CHF is het goedkoopste, ze rekenden dit jaar € 50,- voor het CHF 40,- Vignet aan de grens. Of voor de grens kopen bij een tankstation.

Zou zeker voor Zürich of Luzern gaan, Basel is een industriestad die ik persoonlijk niet echt uitnodigend vind.

1 like

Ja Zürich ben ik geweest en dat vind ik een hele leuke stad. Kan ik zeker aanraden.

Ik wil er denk volgend jaar zomer heen. Hoe zit het daar met parkeren ? Nog goede wat goedkopere opties?

2 likes

Nu ja, dan kan je net zo goed naar Bern rijden! Ook een topplaats :+1:

2 likes

Zwitserland en goedkoop :smirk: :rofl:

7 likes

Ik lees het al, dat wordt proviand mee uit Duitsland nemen! :grinning:

Bedankt weer!

1 like

Of naar Biel daar zit het Omega museum.

3 likes

Solothurn heeft Mondaine, voor als je toch naar Biel rijdt.

1 like

Ik vond Biel tegenvallen. Zürich is een aanrader :slightly_smiling_face:

1 like

Ik zeg ook ‘goedkopere’ he. :wink: :rofl:

2 likes

Als je in het Schwarzwald zit en je hebt geen CH Autobahnvignet dan zou ik naar Schaffhausen gaan. Leuk winkelen, prima horlogeaanbod plus het IWC-museum en wellicht ook nog een rondleiding.

Voor de wegen naar Schaffhausen heb je geen Vignet nodig

2 likes

:point_up_2:t3:

@brava was me net voor.
Schaffhausen is niet ver van Zürich en kan je mooi het IWC museum meepikken.

2 likes

Basel meer pitoresk, Zürich meer een lange winkelstraat

1 like

Ha, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht!
Dat gaat hem waarschijnlijk worden.
Stief uurtje (door)rijden en we zijn er.
Dank voor de tip!