Basel2019: Wat vinden we van de nieuwe Rolex Yachtmaster?!

Iconisch.

Niet iconisch.

:+1:t2: Simpel!

1 like

Pas eens een 116655, dan noem je het geen rubbertje meer hoor. Om over de bloedmooie clasp maar te zwijgen.

The foundation of the Oysterflex is a pair of titanium blades, one on each side of the watch. These are coated in black elastomer (a substance similar to what you’ll find on the Apple Watch) and anchored to the Yacht-Master’s case. Underneath each half is a patented longitudinal cushion system, which is basically a collection of strange rubber flaps with a funny name. They’re supposed to “stabilize” the watch, but more on that later. The solid Everose gold Oysterlock clasp holding the two pieces together seems like overkill, but anything else in this context might feel like a letdown.

On the wrist the Oysterflex does have the same rigidity that you’d expect from a metal bracelet but without that cold, silky feeling when you first put it on. I don’t know if I feel like those pads stabilize the watch (whatever that means), but they do allow some air to circulate between the rubber and your skin. A few hours into a hot day this will become your favorite feature, I promise. I thought I’d find the gold clasp annoying and heavy, but it actually balances out the watch nicely, making the whole package feel more complete.

3 likes

Mooi! Maar 42mm lijkt mij voor een Rolex vrij fors. Daarnaast zal dit geen koopje worden met zijn witgoud. Reken op meer dan 20k. En voor dat geld zou ik niet en Yachtmaster op rubber kopen. Dan zou ik toch echt voor een Daytona gaan :sunglasses:

3 likes

Voor wie hem past, is het een schitterend horloge. 40mm én staal, had erg tof geweest. Maar de YM’s zijn toch altijd wel de extravagante nichten uit de Rolex sport familie geweest.

Vind het wel heeeel stil rond de Submariner. Daar gaat volgend jaar de bezem door? Nieuwe kast bijvoorbeeld.

Ik denk hem uiteindelijk ook om te ruilen maar dan voor een Day Date. Wel witgoud dan.

Precies dit Jeroen. Eerst dacht ik; wie legt er nou zoveel geld neer voor een gouden horloge zonder een gouden band? Maar nadat ik er bij Kramer eentje omhad snapte ik het.

Hij is ge-ni-aal.

13 likes

Idd misschien juiste een mooie combi van klassieke materialen met modern. Hoewel ik rubberen band mooier vind staan bij een stevige pols. Dat mini polsje van mij maakt het meteen een kinder horloge. Daarom koop ik ook geen Richard Mille… :roll_eyes::grin:

2 likes

Zijn die banden onderhoudsgevoelig? Droogt het bijvoorbeeld na loop van tijd in? Ga er meteen vanuit dat je er meer van weet :smiley:

Hij draagt kleiner dan een 6 digit Sub hoor.

Foto van Instagram:

2 likes

Idd, valt niet tegen! Maakt het wel echt een sport/tool watch. Heb je al een Yachtmaster op NATO gespot? Zou wel cool vinden om YM te zien op jouw tropical NATO. Gewoon omdat het kan.

1 like

:joy::joy:

Erg knappe plaat zo.

1 like

De 37 mm versie draagt kleiner. De 40 niet hoor…

1 like

Ik zei niet dat hij kleiner draagt dan 40mm Brickerino, maar ik vind hem op mijn pols kleiner ogen dan bijvoorbeeld een 116610.

2 likes

Jahaa. Ik refereerde aan die foto… van die tweeling.
Dat is de 37mm versie. Echt.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb hem een paar keer om de pols gehad mrt oysterflex.
Zorgt daarna voor slapeloze nachten …
Dus helaas meer ervaring heb ik niet.
Je schijnt er wel heerlijk mee van de wildwaterbaan te kunnen gaan.

1 like

Ga je dan harder? :joy:

1 like

Van wat voor materiaal is die zwarte coating op de bezel gemaakt van de nieuwe YM?

Niks mis mee