Baselworld 2019 - nieuwe releases

Echt heel erg mooi maar misschien dat ik door de naam toch gewoon denk dat ik iets mis. subdials bijvoorbeeld.

2 likes

Ja, en zo ziet de 806 eruit:

Lijkt ie niet meer op de 809?

5 likes
2 likes

De 809 heeft volgens mij steeds 24-uurs markers en ook al had de 806 ook witte sub-dials, de eerste uit ā€˜59 volgens mij niet (re-issue van dat model). Althans, voor zover mijn kennis reikt qua versies uit die tijd…:wink:

Ik heb geen verstand van Breitling hoor. Maar viel me op.

Er zijn verschillende 806 versies gemaakt; origineel helemaal zwart, later omgekeerd panda. De nieuwe heruitgave is een 1959 heruitgave, helemaal zwart. Zelfs het aantal ā€œbeadsā€ klopt voor deze versie.

2 likes

Aha, thanks. Weer wat geleerd over Breitling.

Ook erg mooi. Hier de versie die in 2018 is geintroduceerd, die lag afgelopen zomer bij S&C en mocht ik even op de pols leggen:

11 likes

Ik vind de nieuwe een heel stuk mooier.

1 like

Het is dat er Navitimer op staat, maar het lijkt wel een metamorfose a la Mitsubishi Spacestar…sorry, kon niks anders verzinnen.

Lijkt wel een GeckotašŸ™ƒ

4 likes

Ik denk dat velen er zo over denken, ziet ze ook zelden voorbij komen en ook voor mij gaf deze geen trigger om te kopen. Overigens wel de Breitling ā€œfeelā€ dat je een degelijk horloge om de pols hebt zoals ik ook had bij de B-1, de Colt, Pult en nu bij mijn SuperOcean Heritage.

Maar ja, alles moet kloppen natuurlijk, zeker ook de looks :+1:

1 like

Niks mis met een metamorfose uiteraard maar deze ligt, bij mij altans, niet lekker op het netvlies.
In tegenstelling tot jouw SuperOcean…:wink: En een aantal Colts!

1 like

:joy: ik kan me voorstellen dat ze met de navitimer in hun maag zitten; hoe ga je die vernieuwen en wie wil er nog een horloge met een flight computer? Ding is niet praktisch, dus alleen voor mensen die die historie waarderen? Niet een hele grote markt denk ik. Ben heel benieuwd wat we in de toekomst zullen zien.

2 likes

Deze is echt heel fraai!

@MaartenE Het model op zichzelf niet nieuw. Bestond al behoorlijk wat jaren. Alleen dan in een zwarte en witte plaat. Daarnaast ook nog een zwarte met lederen band. Die laatste is er nog, maar de zwarte en witte zijn discontinued en de blauwe is ervoor in de plaats gekomen. Vind de blauwe platen van Patek er geweldig uitzien. Overigens niet alleen van Patek.

1 like

Weten jullie of er morgen livestreams of feeds of zo te volgen zijn? Of gewoon dit topic in de gaten houden?

R-l-x forum heeft mensen die continu posten tijdens persconferentie. Vanaf ontbijt tot aan nachtkusjes toe.

1 like

Excusez-moi?

5 likes

Navitimer en Navitimer 8 zijn verschillende modellijnen

Ik blijf vannacht wakker. Zodat ik later zeggen kan ā€˜Ik was erbij !’

1 like