Baselworld 2019; waar hoop jij op?

Een rubbere band kan toch echt niet
Mooie gouden jubilee erop

Is die groene datum een bewussie? Brrrr. Wel leuk met kersemus maar ik zie dan liever gewoon een gouden GMT wijzer en zwarte datum.

1 like

Dat is ook mijn voorspelling, een Pelagos GMT, een black bay GMT in batman of wellicht de Submariner. Spannend!

1 like

Ik vind de bezel van de GMT uit verhouding met enkele cijfers rechts naar de drukke dubbele cijfers toe…doe deze maar in de Sub Date versie…

1 like

Eens, zeker 2 regels minder…

Monochrome heeft weer een paar leuke Photoshops gemaakt, dit keer van een mogelijke nieuwe Tudor Submariner. Niet echt de moeite, maar ik snap dat Tudor niet zomaar naar de Submariner bezel kan teruggrijpen.

3 likes

De BB Submariner… oh wat leuk. :sleeping:

Persoonlijk zou ik het een teleurstelling vinden. Neem de Tudor Black bay 58. Natuurlijk is het ontwerp gebaseerd op een vintage Rolex design. Maar het onderscheid zich wel duidelijk van wat Rolex op dit moment beschikbaar heeft. Daardoor koop je die Tudor voor zijn design en niet omdat het een “goedkopere Rolex” is. In mijn ogen super geslaagd en volgens mij was het een enorme hit. Een bewijs dat Tudor zich niet hoeft vast te klampen aan de huidige Rolex ontwerpen om succesvol te zijn.

Maar met ontwerpen als de pepsi-bezel GMT, de “date-days”, een mogelijke Tudor Submariner enzovoort beweegt het merk in mijn ogen weer richting de status van “budget-Rolex”. Daar is op zich niks mis mee. Het is heel logisch en we weten dat er een grote vraag naar is. Het zou echter interessanter zijn wanneer ze hun eigen kant op zouden bewegen.

Ik raak daarom niet enthusiast van de gedachte dat Tudor allerlei Rolex ontwerpen gaat uitbrengen zoals een Batman etc. Dat voelt als het melken van een trend en voornamelijk inspelen op de wensen van mensen die eigenlijk een Rolex willen. Maar als beiden consument als producent het willen (en daar lijkt het op) dan gaat het onherroepelijk gebeuren.

5 likes

Het lijkt wat mij betreft ook nog steeds op de BB58, maar met andere indexen. De Rolex wijzers gaan we ook niet terugzien en wat mij betreft zijn snow flake hands ook veel mooier bij het Photoshop ontwerp. Tudor blijft altijd een “poor mans” Rolex, zolang ze niet volledig op eigen benen staan. Maarja, zo heeft iedereen wel een mening over een merk.

2 likes

Never going to happen. Althans dat denk ik dan :slightly_smiling_face:

Ik hoop erop dat Rolex dat * beleid om geforceerd schaarste te creeëren eindelijk eens laat vallen. Leuk hoor, nieuwe modellen uitbrengen, maar vervolgens niet leveren :smirk:

2 likes

Hear hear …

Als Tudor idd met een “Sub Alike” komt die wel normaal leverbaar is scheidt dit voor mij wel de liefhebbers van de speculanten. Beleid van Rolex tergt elk model waarin je als organisatie je klant centraal stelt en de klant voor Rolex is nog steed dee consument en niet haar legale distributiekanalen …

We’ll see … wishful thinking of daadwerkelijk Tudor als merk voor “liefhebbers” waardoor het “Rolex Wannebee” imago ook kan worden losgelaten.

PS: Zenith ROCKS :wink:

1 like

4 likes

Yup, maar vanuit marketingperspectief geniaal: iedereen wil er wel eentje sinds deze gekte is gestart!

Er wordt wel geleverd, echter verkoopt een substantieel deel der gelukkigen hun klok meteen weer door met een flinke winst aan een grijze handelaar waarna de klok vervolgens met een dikke premium naar de volgende gelukkige gaat. Da’s het cirkeltje op dit moment.

Mijns inziens geheel en al ingegeven door de huidige hoogconjunctuur. De economie draait stukken beter dan een jaar of 5 geleden. Dat scheelt ook.

Dat is dus mijn punt, het staat juist haaks op waarvoor marketing bedoel is. Het gaat niet alleen om het creëren van de behoefte maar ook om de invulling hiervan

Wat Rolex doet is in mijn beleving respectloos naar haar klanten. Dat heeft voor mij ook gezorgd voor een negatieve merkbeleving

Ik kan mij niet dan ook niet meer vereenzelvigen met een merk dat zelf het grijze circuit stimuleert
Integendeel … Neemt niet weg dat ik de kwaliteit en het vakmanschap uitermate kan waarderen

5 likes

Precies. Porsche heeft onderkend dat het gelimiteerd uitbrengen van de 911 R een paar jaar geleden geen goede actie is geweest. Ze kwamen in handen van speculanten in plaats van liefhebbers. Na een paar jaar is Porsche met een GT3 touring variant gekomen die vrijwel hetzelfde biedt, maar dan niet gelimiteerd. Als een “sorry” naar liefhebbers. En nu daalt de prijs van de 911 R omdat liefhebbers een alternatief hebben:

3 likes

Ik hoop op een mooie titanium Seiko dresser met een 9F of spring drive uurwerk

1 like

Ik hoop dat ze de nieuwe Rolex OP 39 114300 (zie onder) gaan uitbrengen met de blauwe sunburstplaat van de oudere (mk1) 114300 (zie daaronder).

Rolex-Oyster-Perpetual-39-114300-watch-21

5 likes

Dat dit niet meer likes heeft! Ik wil wel eens zien wat Grand Seiko kan doen als ze niet meer dan 40mm mogen gebruiken voor een diver. Grand Seiko is vaak erg mooi, maar hun duikers zijn absoluut niet geschikt voor mijn polsen…

1 like

Dat is toch eigenlijk de SLA017 geweest?