Baselworld 2019; waar hoop jij op?

De SLA017 is eigenlijk in al die jaren de enige uitzondering geweest en officieel geen Grand Seiko (al nadert het horloge dat qua afwerking wel). Bovendien is het een limited uitvoering geweest, dus nu niet meer zomaar te krijgen.

Waar ik dus echt op hoop is een niet-limited Grand Seiko duiker met Spring Drive of een high end Seiko duiker met minimaal een 8L35-uurwerk, waarbij voor beide geldt dat 40mm de limiet is. Ik ben benieuwd hoe goed zo’n horloge het zou doen.

1 like

Een echt sportieve Grand Seiko zou wel eens tof zijn :sunglasses:

Niet sporty genoeg?

6 likes

Eerlijk? Ik vind (quasi) geen enkele Grand Seiko sportiviteit uitstralen. Als dress watches zijn ze moeilijk te kloppen, maar in het sportieve segment vind ik het eerder pover gesteld.

1 like

Dit is tamelijk sportief, maar dan meteen weer >44mm. Ik vind dit horloge ontzettend fraai trouwens, deze heb ik een paar jaar geleden in m’n handen gehad en was bijna om. Daar ligt denk ik nog het grootste probleem van (Grand) Seiko. Foto’s doen de horloges vaak geen eer aan en mede daardoor slaan ze niet bij het grote publiek aan.

Gelukkig is de tendens op het forum wel veranderd!

2 likes

Het is natuurlijk puur mijn eigen mening maar de SBGA031 vind ik zelf geen leuk horloge.

‘Niet leuk’ is een interessante omschrijving :wink:

Dit vind ik tot dusver de grootste misser van Grand Seiko: 47(!) mm groot, pure lompheid in alles…

Dit horloge is dan ook de reden dat ik graag een 40mm duiker van Grand Seiko wil zien, maar waarschijnlijk nooit ga krijgen…

1 like

Ze moeten bij GS eens laten zien dat ze ook slanke automatische horloges kunnen maken ipv mooi afgewerkte dikzakken.

6 likes

Hear hear! En misschien wat vaker de datum weglaten :ok_hand:

2 likes

Dit is inderdaad vrij erg, hoe dik deze SLA019 is vergeleken met een submariner. Maar aan de andere kant, zie eens hoe ouderwets de kastvorm van de Rolex is terwijl de Seiko prachtig gefacetteerd is. Dus ja, graag voor Basel een kleinere Seiko duiker, dunner, maar wel met deze designtaal.

6 likes

zag deze knapperd voorbij komen; everose sub

14 likes

Lijkt wel een Invicta homage :wink:

5 likes

Oh my MF God :heart_eyes::crazy_face:

1 like

Die zou ik wel een paar jaar willen testen.

2 likes

Ik zou me direct op de wachtlijst laten plaatsen, dan heb ik 'm over een paar jaar :joy:

1 like

Een wachtlijst voor wat betreft goud is er volgens mij niet, dus pas op!!! :smile:

3 likes

Hoop is uitgestelde teleurstelling. Maar Breitling die z’n vleugels terug krijgt zou leuk zijn, en een Pelagos GMT ook al zou dat nergens op slaan. Oh, en meer entry level horloges bij de befaamde merken.

1 like

En weer een teaser van Tudor.

komen ze dan toch met een sub in black red. Of een BB 58 gmt coke ?

2 likes

Ja de gmt coke, i’m in!

Voor de gein die blauwe alpinist in unlimited versie.

3 likes