Baselworld 2019

I know, veel te vroege speculatieve topic wat toch niets bijdraagt gezien de grote horlogemerken het heus niet op voorhand aan onze neus zullen hangen.

Maar toch, beetje speculeren over horloges is ook wel fijn:

• welke merk gooit het Breitling-gewijs over een volledig andere boeg?
• Is zo’n grote beurs nog wel relevant en zullen er nog grote horlogehuizen zoals swatch group Baselworld verlaten?
• Zou de rolex GMT II BLNR al dan niet nog discontinued raken?
• Worden de trend van kleinere horloges verdergezet?
• Wordt “Ketelaars” hét nieuwe merk? (trouwens enorm mooi werk van jou @stefanketelaars !)

Op 21 maart 2019 is het zover en zullen we het zeker weten:

Wat zijn jullie voorspellingen/opgevangen geruchten?

Ik trap af met:
• Rolex GTM II BLNR met zelfde binnenwerk als de BLRO
• Update Rolex Submariner al dan niet met “rode accenten”
• Nieuwe Rolex GMT II coke

Stiekem hoop ik op mijn laatste voorspelling: in dat geval kampeer ik voor de AD om mij op de (waarschijnlijk direct gevulde) lijst te laten zetten.

1 like

Denk niet dat ze 2 jaar achter elkaar een nieuwe gmt zullen aankondigen.

Daarbij ben ik benieuwd of het nog wat wordt aangezien zoveel merken er niet bij zullen zijn.

Als Rolex met iets heel vernieuwends zal komen zal het met de Sub zijn denk ik. De andere lijnen zijn de afgelopen jaren aan de beurt geweest.

1 like

De GMT’s zullen denk ik inderdaad een update m.b.t. het uurwerk krijgen (en niet uit productie gaan zoals velen roepen).
Maar de kans op een Coke acht ik nihil.

De Swatch group zal niet meer aanwezig zijn… (Dat zijn gewoon een berg horlogemerken)

Mijn voorspelling:

Uitbreiding van de Tudor Black Bay Fifty-Eight lijn. Ik gok op meerdere kleurstellingen zoals in de huidige Black Bay lijn.

Verder: Aankondiging van de Tudor Black Bay GMT 40mm, mits ze toestemming hebben van hun grotere broer.

Ultieme verrassing: Rolex komt voor het eerst met een nieuw model op de proppen, de Explorer III.

Omega komt ook met een grote aankondiging, omdat het exact 50 jaar geleden (1969-2019) is dat Neil Armstrong voet heeft gezet op de maan. Ik verwacht ook hier een speciale editie.

Indeed

50 jaar geleden en daarom inmiddels de 100e speciale editie :wink:

4 likes

Vorig jaar waren de Rolex GMT’s aan de beurt, dan verwacht ik dat de sub’s in 2019 aan de beurt zijn. Zowel de “Hulk” als de “Smurf” draaien al een tijdje mee.

Dat kan, maar niet op Baselworld iig :grimacing:

Ik snap niet dat een merk als Rolex al z’n nieuwigheidjes bewaart voor zo’n evenement 1x per jaar waar ze al gauw ondergesneeuwd raken in alle andere releases. Dat is niet meer van deze tijd. Omega snapt het door de community en social media te gebruiken om het hele jaar door nieuwe releases te hypen en uit te brengen.

Aan de andere kant, Rolex is nooit met z’n tijd meegegaan, zelfs niet tijdens de quartz crisis, en dat heeft ze geen windeieren gelegd

O.k., ik doe een gewaagde voorspelling: als deze editie nog doorgaat, dan is het de laatste. Ik denk serieus dat BW een aflopende zaak is. Vind het jammer, maar denk gewoon dat we inmiddels in een ander tijdperk zitten…

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast en gaan ze gewoon nog vrolijk 5 jaar door.:grin:

Ik voorspel dat Baselworld 2019 niet méér zal zijn dan een mager voorprogramma van de Rikketik op 28 april 2019.

5 likes

Misschien krijgen we de Swatch Group zo ver om daarheen te verhuizen

1 like

Heeft iemand enig idee hoe snel eventueel nieuwe modellen (Rolex) na Baselworld beschikbaar zijn?

Dit jaar in juni voor de happy few…

1 like

Geduld is een schone zaak, echter of ik mij tot Juni kan inhouden dat betwijfel ik

1 like

Tudor zal vast wel met nieuwe kleurtjes vd black bay komen, en hopelijk ook in het formaat vd black bay 58.

2 likes
4 likes

Zodra die zwarte komt zonder gouden accenten ga ik voor de BB58