Wie weet waar ik het beste mijn batterij kan laten vervangen voor mijn Grand Seiko?
Ik woon in de regio Breda.
Gr
Wie weet waar ik het beste mijn batterij kan laten vervangen voor mijn Grand Seiko?
Ik woon in de regio Breda.
Gr
Hier het objectieve service-lijstje. Subjectief - heb er al een stuk of 10 gedaan en behandel ze alsof ze van mezelf zijn.
Waarom niet gewoon bij de GS AD/boutique?
Garantie/servicehistorie.
Omdat je dan €100 verder bent. Voor een batterij.
Zou het wel aanbevelen elke pakweg 10 jaar. Heb je ook alle pakkingen nieuw.
Mmm, als dat het probleem is dan vraag ik mij wel af waarom je dan een horloge koopt van minimaal 2,5k.
Het gaat niet altijd om ‘t geld denk ik. Naar de boutique in A’dam voor een beurtje doe je ook niet ff als je een druk gezinsleven hebt. Opsturen kan, maar heeft natuurlijk risico’s. En naar SCH/CITR voor een batterij en beurtje zie ik de GS liefhebber ook niet doen. Zelf ben ik naar een juwelier gegaan in Utrecht die grotere dealer van Seiko is en ook eigen horlogemaker heeft. Dat is prima bevallen, horloge was een paar dagen weg en ze checken pakkingen of die nog ok zijn. Kostte 75,- geloof ik.
Dat herken ik.
Aan de andere kant is een tripje naar de hoofdstad en of een andere groter stad (goede AD in R’dam of Utrecht, …) tegelijk ook een kans om iets leuks te ondernemen. Ik ben laatst aansluitend nog even door de PC gelopen, altijd leuk. Even iets passen en weer door.
Dus eens, kost tijd. Maar daar ging deze hele hobby/fascinatie toch over.
Ik heb trouwens mijn GS een paar jaar geleden een lichte zaratsu-polijstbeurt laten geven. Seiko Nederland had toen nét iemand in huis om dat te doen, vóór die tijd moesten horloges naar Japan voor polijstwerk. Ik kreeg het horloge retour met een nieuwe batterij en nieuwe pakkingen zonder daarvoor te hoeven betalen.
Bij Lucardi doen ze het wel voor je
Ik weet dat dit een grapje is maar in durf er niet eens mijn Casio van 35 euro te laten zien joh.
Alle GS-dealers (inclusief de boutique) sturen hem op naar Seiko Nederland. Mijn eigen juwelier wilde en kon de batterij best vervangen, maar omdat er nog garantie op zit adviseerde hij hem via de GS-boutique op te sturen.
Ik heb het de laatste keer zelf gedaan…ik weet het, niet helemaal verstandig. Hij loopt trouwens als een zonnetje.