Of je hebt gewoon een oude batterij gekregen die er al een paar jaar lag; ik zou toch gewoon nog een andere batterij proberen.
Vol met wd40? Gooi hem dan gelijk weg, spaart je de wd40 uit.
Haha weet ik , was ook niet serieus!
Als Renata batterijen zo slecht zijn, waarom worden deze dan, bijna zonder uitzondering, door horlogewinkels gebruikt als een horloge een nieuw batterijtje nodig heeft?
Volgens mij zijn ze goedkoper.
Ik zou bijna zelfs willen suggereren dat horlogewinkels er garen bij spinnen als jouw oude horloge kapotgerot is door een lekkende batterij.
Gewenning? Macht der gewoonte? Misschien waren ze vroeger wel goed? Ik haal ze er gelijk weer uit, heeft me twee (!) 7t59 Seiko horloges gekost. Gingen al lekken voordat ze leeg waren.
Ik denk dat dit project maar weer even op de back burner moet… vanavond ander batterijtje kopen en dan zie ik wel of hij het doen want anders moet ik een horloge maker vinden. Helaas ga ik morgen weer terug baar de UK dus optie 2 gaat een lastige worden
Prijs is inderdaad een paar centen goedkoper. Hoofd reden: Renata is een fabriek die bij de Swatch Group hoort en af fabriek worden deze batterijen gemonteerd. Eerst batterij wissel gebeurt in de regel via een juwelier en als zij heel vaak een Renata aantreffen dan zullen ze ook eerder genegen zijn om dit merk in te kopen. Renata is in mijn ogen gewoon gelijk aan China kwaliteit!!
Dat is jammer zeg. Ik hoop voor je dat ie het nog wel een keer gaat doen.
Dit is wel een horloge met een mooie geschiedenis voor jou. Die zou ik als ik jou was nog trots dragen zonder batterij.
Of desnoods met een nieuw uurwerk als ie kapot is door de lekkage.
Naja heb nog wel even de goede batterijen besteld dus morgen meer nieuws maar hij wordt sws gerepareerd maar wanneer is meer de vraag. Als de batterij niet werkt heb ik al iemand met een donor uurwerk dus we gaan het zien
Dan komt het helemaal goed. Succes!