Batterijwissel Longines VHP

Na 4 maanden is mijn Longines VHP terug van reparatie door Longines.
Vorig jaar heeft de plaatselijke juwelier een batterijwissel uitgevoerd. De AD had mij destijds bij aankoop gewaarschuwd dat dit alleen door Longines gedaan kon worden vanwege het complexe uurwerk.
Maar dat leek mij onzin😳.
Toen de juwelier de tijd niet goed gezet kreeg voelde ik al nattigheid.
Lang verhaal kort, de tijd lukte mij nog maar de datum niet.
Nu dus gerepareerd door Longines voor veel geld.
Mijn vraag aan de VHP bezitters : hoe doen jullie dit. Batterijwissel door AD of Longines?

Plaatje voor de sfeer

3 likes

Wat mijzelf betreft: DIY. Ik vertrouw wat dit betreft niemand meer vanwege twee maal defect na batterijwissel bij de lokale horlogeboer en bij de fabrikant via een AD.

2 likes

Mijn V.H.P. heeft nog geen batterijwissel hoeven ondergaan, maar mocht dat aan de orde zijn zal ik dit uit laten voeren door/via de AD waar ik het destijds heb gekocht. Die heeft bij mij wel het nodige vertrouwen gekweekt.

Als je het laat doen bij een Longines gecertificeerde horlogemaker komt het helemaal goed

2 likes

Vervelend voor je, ik moest denken aan mijn vader die altijd zei “werk hebben is geen kunst, werk houden wel”

2 likes

Mooie uitspraak

1 like

En waar vind ik die?

Er zijn er wel een paar te vinden op het forum, ik ben gecertificeerd voor alle Swatch Group merken dus daar valt bijv. Longines en Omega onder

3 likes

Hier wordt het vertrouwen ook minder nu blijkt dat Longines de seconde- en minutenwijzer niet heeft uitgelijnd
Dus zit ik straks weer maanden zonder.

2 likes

Dus jij zou het voor mij kunnen doen?

1 like

Zeker geen probleem, je mag altijd een pb sturen

3 likes

Ah fijn thnx.
Voorlopig kan ik vooruit maar ik onthou m👍

2 likes

Ja de Perpetual Calendar raakt in de war als je het niet goed doet. Dus gewoon direct bij Longines regelen!

2 likes

Dus eigenlijk heb je te lang gewacht met het vervangen van je batterij?

https://www.longines.com/uploads/customerservice/detail/cs-use-manual/pdf/2019-Longines-MDE-VHP-GMT-INT-EN.pdf

1 like

Nee ik heb niet te lang gewacht.
Toen de secondenwijzer stappen van 5 ging maken heb ik gelijk de afspraak gemaakt met de juwelier.

1 like

Shit man.

Ik had de mijne afgegeven bij een dealer in de buurt hier (net over de grens in Duitsland).
Uurtje later had hij het al voor elkaar.
Nadien ging ik googelen (moet je dus echt nooit doen!) en las ik alle horrorverhalen……

Bij mij is het prima gegaan dus.

2 likes

Ik zou het lekker zelf doen…

1 like

Mijn vingers zijn te dik voor dat gepriegel.

Ik heb ooit een berg rotzooi - damesuurwerkjes - gekocht.

Veel losschroeven en weer in elkaar klussen, dan gaat het steeds gemakkelijker!

1 like

Dit is geen standaard uurwerk dus daar begin ik zelf niet aan