Al zou dat het geval zijn dan is dat nog geen probleem dan moet alleen de perpetual calender weer op opnieuw ingesteld worden volgens een bepaalde procedure.
Je moet wel een paar minuten wachten na het verwijderen van de oude batterij voor het plaatsen van de nieuwe zodat het uurwerk de nieuwe batterij procedure kan starten.
Ik ga jou naam en post even opslaan, voor als mijn VHP aan een servicebeurt toe is die 4 maanden waar @hendrikjandetuinman over spreekt zou mij toch aardig tegen steken
Wat apart, volgens de info die ik vond moest de perpetual dan niet opnieuw ingesteld worden. Mag ik zo vrij zijn te vragen wat de service bij Longines je heeft gekost? Die van mij zal er over een jaar of twee ook aan zitten komen.
Hij heeft in 2020 wel al een keer een (garantie) service gehad en toen is de service in Brussel uitgevoerd. Batterij was na 2 jaar al leeg
āHet horloge is in Brussel voorzien van een nieuwe batterij, nieuwe wijzers en de perpetuele kalander functie.ā
Ik stuur je pb
Batterijwissel door Van Baal in Nijmegen. Die kan het wel, en ook goed.
Dit verhaal gaat overigens ook op voor de Seikoās met perpetual calendars. Ik heb net besloten om mijn eigen Seiko zelf te proberen. Na de batterij wissel - bij de mijnes klopt de datum sowieso niet - moet je met contacten op de printplaat (de -) met de + van de batterij āshortenā om de datum te verzetten. Omvat ook een dansje van de kroon op de juiste manier uit en intrekken (voordat je aan de slag kan)
Vorige keer door Seiko laten doen en kostte me ook maanden wachten, nu ga ik het zelf doen.
Een officiĆ«le Seiko AD wilde er niet aan, maar kon mān horloge wel opsturen naar Seiko.
dank je Hansš
Krijg net vd AD door dat het een chaos is bij Longines reparaties.
Zal dus wel weer maanden duren voordat de synchronisatie vd secondewijzer gefixt is terwijl dit probleem door hen is veroorzaaktš³
Ik baal als een stekker.
Gelukkig heeft mijn quartz perpetual calender Citizen Chronomaster solar. De Casio Oceanus en de Seiko Astron calendars worden āvanaf buitenā op de juiste datum gehouden en hebben ook solar.
Beetje off topic; maar is dit naar reparaties Swatch group in Brussel gegaan?
Ik heb een horloge van mijzelf rechtstreeks met Mikropakket verzendservice verzonden; nooit ontvangstbevestiging, geen antwoord op mailtjes en zolang in de wacht bij bellen, dat ik er nog niet opnieuw tijd voor heb gemaaktā¦
Begreep van AD dat Brussel zo goed als opgeheven was en dat reparaties eerst naar Frankrijk gaan en als t daar te druk is doorgaan naar Zwitserland.Hij mag ze niet rechtstreeks naar Zwitserland sturen.
Apart dat ik dan een verzendinstructie voor Brussel krijg. Ben benieuwd hoe lang t gaat durenā¦
Reparaties lopen altijd via Brussel, je kunt het beste via een service center in laten sturen dan
Nou, hier ook de bietenbrug opā¦
Mijn VHP ging 4 weken geleden in EOL, dus de seconde wijzer in stapjes van 5 sec. Ik had de handleiding gelezen, dus dacht oh dan heb ik nog ruim de tijd om de batterij te laten vervangen.
Ongeveer 2 weken geleden had ik zin om hem te dragen, maar toen bleek dat de wijzers al vast zaten op 12 uur, dus End of Energy modus. Dit zou pas na 6 maanden moeten gebeuren maar okā¦
Ik had afgelopen woensdag pas de tijd om langs Wesselink & Vreeker te gaan voor een batterij wissel. Dat is voor mij de dichtstbijzijnde Swatch group gecertificeerde horlogemaker. Ik kom daar vaker en altijd zeer goede service. Helaas gisteren een telefoontje dat ze het niet meer voor elkaar kregen om 'm goed in te stellen en dat ze 'm dus moeten opsturen naar Longines.
Ik twijfel er niet aan dat ze de procedures daar goed hebben gevolgd, dus ik vermoed dat de E.O.E. modus het ook niet zo lang heeft volgehouden als zou moeten.
Gek wel. Vanaf de End of Life modus zou je ongeveer nog een jaar moeten hebben. Nu maar afwachten hoe lang dit gaat duren en wat de kosten zijn. @hendrikjandetuinman hoeveel heeft dit jou mogen kosten als ik mag vragen? (Evt via PM)
Nog wel even een plaatje voor de vorm
Het kostte me ⬠275,-
Wow!
Mijn blauwe Longines VHP stond eens op de verkeerde maand ingesteld zodat ook die weer goed ingesteld moest worden. Omdat Floris155 altijd goed raad weet met mān horloges, heb ik hem daarvoor gevraagd. De VHP doet het sindsdien weer prima en het kostte me lang niet zoveel als de ā¬275,- die Longines ervoor rekent.
Voof dat geld zit er een nieuw uurwerk in.
Heb net ook met mijn VHP dit grapje gehad. Via Puntje in Utrecht het horloge naar Longines laten opsturen voor een batterijwissel. Viel duurder uit dan gehoopt. Was 279 kwijt, maar ze hebben ook alle rubbers, knoppen en wijzers vervangen. Is weer als nieuws dusā¦
Wijzers staan nu razor sharpe op de 12. Was eerst een hele kleine afwijking waar ik me enigszins aan kon irriteren. Dit is er nu gelukkig niet meer.