Wat bizar duur allemaal zeg. Vond zo’n VHP wel interessant maar dit zou me toch wel tegen houden. Zeker als je hem op moet sturen en dan zo lang kwijt bent
sorry, vast een hele stomme vraag… maar waarom is zo’n batterij wissel dan zo ingewikkeld?
Omdat het een complex uurwerk is.
Door degene met verstand van zaken uitgevoerd gaat het wel goed.
Maar mijn juwelier wist er geen bal van.
ahhh okay. Als in je moet gewoon even handleiding hebben of zo?
Dat een batterijwissel alleen in Frankrijk of Zwitserland kan gebeuren lijkt me ook wat vreemd.
Het precieze hoe of wat weet ik ook niet, maar in nl. zijn wel horlogemakers die de batterijwissel goed uitvoeren voor een fractie van de prijs zoals eerder in dit draadje genoemd.
Dank je wel! Ik heb er zelf geen 1 hoor maar was vooral nieuwsgierig.
Ik vond deze instructie:
https://www.watchuseek.com/threads/battery-change-on-the-latest-longines-vhp.5433997/
Dat lijkt redelijk compleet en op ervaring gebaseerd. Maar geen idee of dat ook werkt als de batterij wissel al eerder is gedaan.
Als een horlogemaker geen idee heeft van het uurwerk dan snap ik dat hij de datum niet goed krijgt ja
Longines maakt er een hele show van wat betreft de VHP movements
Bij een battery swap calibreren ze ook het uurwerk, binary code met een speciaal apparaatje op huidige datum!
Alle pakkingen and whatnot worden ook vervangen
Er is ook een andere optie:
Simple homemade binary code gadget icm smartphone app en controller via led arrays om het uurwerk te calibreren na een battery swap op huidige datum
Happy days HF
Misschien zie ik wat over het hoofd, maar dat kun je toch ook rechtstreeks met de VHP flash setting app, die de netwerktijd rechtstreeks je telefoon in flitst??
Was het maar zo makkelijk! anders kon Wesselink & Vreeker het ook
Het gaat om de perpetual calendar up to date zetten na een battery swap en dat is de issue!
Maar kun je de correcte datum niet handmatig juist zetten?
In de link die ik deelde lijkt dat gewoon te kunnen. Het was me alleen niet helemaal duidelijk of dat alleen na een batterijwissel kan. Maar in dat voorbeeld stellen ze die wel gewoon handmatig in.
Dat kan maar dan is die niet meer perpetual
Dank je wel! Sorry voor alle vragen. Toch een beetje nieuwsgierig.
In het voorbeeld wat ik deelde stellen ze datum (dag, maand, jaar) in. Welk deel van perpetual mist dan?