Battle of the beaters: welke kies jij?

Ik dacht toch meer aan

't Is helaas geen zwemmer.
:stuck_out_tongue:

1 like

De Dagaz vind ik de mooiste ziet er ook het meest comfortabel uit in mijn ogen

Pomme de terre Vintage :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

4 likes

Ik vind die Victorinox de meeste uitstraling hebben, Dagaz is mooi maar wat saai, monsters zie je overal, ook al heeft deze mooie wijzerplaat en wijzers. Victorinox is apart, ziet er uit als Ć©Ć©n brok gesmeed staal, kan nog een mooie leren band of een watchadoo o.i.d. op. Just my 2 centsā€¦

1 like

Haha, trueā€¦ trueā€¦ anders had hij nu hier in de kist gezeten :wink:

Dat brok staal klopt helemaal. Zeker als je hem in handen hebt. Heel bijzonder. Jammer dat Nigel O Hara zoā€™n lange levertijd heeft. Nu kan ie niet mee op backpacking trip. Dus dan maar de Dagaz Thunderbolt meeā€¦

2 likes

Ik zeg de Thunderbolt

Monster, hands down!

1 like

Voor mij de inox met afstand. Ondanks dat het een quartz isā€¦ Gewoon een erg mooie opvallende kastvorm. Persoonlijk meer gecharmeerd van de blauwe :wink:

Daā€™s niet wat ik tegenkom, in ieder geval. Logisch. Pas sinds de loop van dit jaar ligt er hier en daar bij een Seiko AD in Nederland een Prospex Monster (maar behoorlijk veel hoger geprijsd dan rechtstreeks geĆÆmporteerd of bijv. via Rob). Toch heb ik tot op de dag van vandaag nog nooit een Monster in het echt gezien, behalve aan de pols van een HFer. Jij wel? TW Steel, Armani, Kenneth Cole, Ice Watch, G Shock en Sub(-achtige horloges) zie ik vaak. Omega ook regelmatig en Panerai ook steeds meer (als in, dit zijn populaire modellen, ook onder niet WISsen, kennelijk).

Zeker de INOX :smiley: Ben nog steeds erg blij met de mijne, hij zit vandaag toevallig weer aan mn pols! :+1:

1 like

Ik kom als werkloze helaas niet zo veel meer onder de mensen, maar zie op de diverse forums steeds weer monsters om polsen.

Op de fora wel idd. Maar in het dagelijkse leven kom ik er nooit een tegen.

Op mijn eigen monster na dan :smile:

Voor mij de INOX. De Dagaz doet me niets en een monster zie ik elke ochtend al in de spiegel.

2 likes

Ik zeg mijn Sinn 856, krasvast, 200m en antimagnetisch.

Daddel.

Klopt. Op fora, dus onder horlogeliefhebbers, zie je ze regelmatig. Maar slechts een heeeeel klein % van de Nederlanders is WIS. En tot voor kort waren ze in NL niet eens te krijgen. Dus, irl zie je ze nooit. Fora en FB-groepen zijn wat dat betreft zeker geen representatieve afspiegeling van de echte wereld. Verder verwacht ik niet, nu je bij een AD dus een Prospex Monster kunt kopen, dat je ze in de nabije toekomst ineens veel meer gaat zien. Prijzen beginnen bij zoā€™n 500 Euro. En dat betaalt een niet-WIS zĆ©lden voor een horloge. Behalve de statuskopers. Maar dan moet er Rolex, Omega of Panerai opstaan. In de WIS-wereld heeft een Monster een bepaalde cultstatus. Maar in de ā€˜normaleā€™ wereld totaal niet. Alleen een WIS weet het Monster ā€˜op waarde te schattenā€™ā€¦ :wink:

Kostie? :wink:

Met een nieuwe Seiko op het oog zijn er altijd mogelijkhedenā€¦ :wink:

Daddel.

Als beater tussen deze drie zeg ik de Victorinox Inox!