Battle of the beaters: welke kies jij?

Tussen deze drie exacte modellen: de INOX. Maar maak van de Dracula een eerste generatie zwarte monster, en ik kies de monster.

1 like

Buddy Holly was geen beaterā€¦
EĆ©n keer vallen en hij was stukā€¦:wink:

1 like

Ik koop regelmatig gebruikte horloges op eBay en op internationale forums. Ik kan vaak nieuwe horloges niet eens betalen en velen met mij, dus ik ga ervan uit, dat er genoeg ā€œmonstersā€ in Nederland gedragen worden. Dat je ze niet tegen komt, ligt misschien meer aan, wie je tegen komt. Toevallig kwam ik een jaar geleden in Epe in een schoenenwinkel iemand tegen met een heel mooie Panerai. Ik droeg mijn Herc ā€œPlanet Oceanā€. Hij was net zo geĆÆnteresseerd in mijn goedkope homage als ik in zijn dure klatser en dat vond ik dus heel leuk. Mijn kapper draagt overigens ook een Panerai, het Ferrari model, maar het is praktisch zā€™n enige horloge. Liefhebber maar geen verzamelaar. Voor hetzelfde geld was ik mensen met monsters op de pols tegengekomen.

Als je in levende lijve zaken doet via dit forum kom je wel heel veel monster eigenaren tegen :slight_smile:

1 like

Dat is zeker. Zoveel als je er onder HFers tegenkomt, zo weinig zie je ze irlā€¦ Jammer hoor. Veel van wat ik in het echt zie, haalt 't niet bij zoā€™n leuke Monster, imho. :smile:

1 like

:smiley:

2 likes

Victorinox maar dan de nieuwe versie op staal

1 like

Ja mooi is die. Overigens 140 euro (!) duurder dan de rubberen versie. Dat belooft nog wat voor de losse prijsā€¦ (180?)

Waar is de nieuwe versie te zien? Niet op hun eigen site:

https://www.klepsoo.com/de/uhren/victorinox/inox/241723-1.html?reffr=FRGL&utm_source=Froogle&utm_medium=catalog&ifrom=DE&utm_campaign=Froogle-DE&gclid=CNf7rZDo_sYCFQTHtAodFgcD-A

Ik vind het best een mooie klomp staal.
Maar met ( waarschijnlijk een Ronda Q ) stevig aan de prijs.
En wie weet waar die kasten worden gemaakt.
Wat mij betreft gewoon een plakker.

Grt.

idd, origineel ontwerp, inhouse movement.
Punt. :+1:

Grt.

Die kast is inderdaad de blikvanger, en terecht, origineel Ć©n mooi. Het quartzkaliber, datumvenster en de plaatsing ervan vind ik dan ook weer veel minder. Hoog tijd dat Victorinox van deze klok een automatic uitbrengt, me dunktā€¦ En liefst betaalbaar ook.

Met een bijv. 2824 gaat het dan snel naar ā‚¬900,-
Onhaalbare zaak lijkt mij.

Grt.

Niks mis met quartz overigens.
Een van mijn favoriete beaters is een zeer degelijke Torgoen met ETA quartz.
Heeft een super dik cristal.
Heb hem bijna 4 jaar ( 1 batterij wissel ) en was onder water in de lucht en op de bike.
Helemaal top.

Grt.

2 likes

Ze hangen toch niet vast aan de Swatch group, evt. Sellita? Ideale prijs zou rond 750,- MSRP liggen, maar als ik al zie eerder in dit topic wat ze voor de versie met ss-band vragenā€¦

Ik loop hier de laatste anderhalve week ook met een MM Quartz rond mijn pols, zonder veel erg erin te hebben :wink:
Automatics zijn mooi, maar ik omarm toch ook wel de Quartz technologie hoor.

1 like

Tja, ik heb zo van alles wat.
Q, automatic, handwinders. digitaal,
Ik houd van diversiteit in de verzameling.

1 like

Ben je deze kasten ergens anders nog tegen gekomen dan? Ik niet. Zouwel erg relaxt zijn voor Victorinox als er ergens in Aziƫ op de plank een horlogekast zou liggen die al die extreme tests doorstaat die ze hebben verzonnen hahaha!

Overigens laten volgens mij de meeste horloge merken (ook in het hogere segment) hun kasten elders maken onder het motto 'doe waar je goed in bent). Maar ik kan me vergissen :wink:

Met een automaat kun je dag zeggen tegen de extreme gforce- en schokbestendigheid die de Inox nu heeft. Dus dat gaan ze bij Victorinox niet doen denk ik :wink: